חשבתם לרכוש מקרר או טלוויזיה בסניפי שופרסל או באתר הרשת? ל-ynet נודע כי מטעמי חוסר רווחיות מצמצמת שופרסל משמעותית את תחום מוצרי החשמל לבית, גם באתר האונליין וגם בסניפי דיל הגדולים, שם נמכרו המוצרים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
באתר האונליין של הרשת, במסגרת "הקניון לכל הבית" (המרקטפלייס) למכירת מוצרי נון פוד, מופיעה כעת המודעה הבאה: "מכירת חיסול. הנחות עד 60% וגם 100 שקל אקסטרא הנחה".
1 צפייה בגלריה
שופרסל
שופרסל
שופרסל
(צילום: עמית שעל)
המוצרים שמסופקים לשופרסל על ידי ספקים, בראשם ניופאן ואחרים, מוצעים כעת בהנחה ניכרת עד 1,000 שקל בהשוואה למחיר הקודם, שמצוין באתר ליד המוצר במטרה לחסל את המלאים של הרשת בקטגוריה. הרשת תחדל לעסוק בתחום כקטגוריה בפני עצמה.
בשטח שיתפנה בסניפים, במקום תצוגת מכשירי החשמל החלה שופרסל להכניס מוצרים חילופיים, כמו ארונות בגדים וארונות האמבטיה. כמו כן, בשופרסל בוחנים גם את המשך דרכו של המרקטפלייס, זירת המכירות האינטנרטית שהקימה הרשת לפני כשנתיים, במסגרתו מציעים סוחרים שונים מוצרים מתחום הבית והפנאי.
משופרסל נמסר בתגובה: "שופרסל בוחנת את עולם הנון פוד בחנויות ובאונליין. במסגרת הבחינה תצומצם מכירת מוצרי החשמל. במקביל בוחנת הרשת כניסה לתחומים חדשים ונכנסת לקטגוריית הארונות. לאחר שנת הקורונה פחות קונים מוצרים לבית, ולכן הרשת עוברת לפעילויות רווחיות יותר".
ההיגיון העסקי מאחורי כניסת שופרסל לזירת המסחר לנון פוד, התבססה על תנועת הקונים הגדולה באתר האונליין שלה למוצרי הצריכה של הסופר. הקונים, כבר בכניסה לאתר, הופנו גם לקניון הווירטואלי ולהצעות שונות בתחומי הנון פוד. אלא שהפעילות, שמצריכה מהרשת גם אחזקת מלאים של סוחרים שונים, אינה רווחית. כעת נבדקות דרכים לייעל את הפעלתו - או לסגור אותו.
את הצעדים יזם אורי וטרמן, מנכ"ל שופרסל, במסגרת צעדי התייעלות שהוא נוקט במטרה לשפר את תוצאות הרשת ולחתוך פעילויות שאינן רווחיות.
ענף החשמל והאלקטרוניקה לבית ידוע ברווחיות נמוכה. לאחר הקורונה הצטברו אצל יבואני הענף מלאים גדולים שהם נאלצים להיפטר מהם, מה שגרם להחרפת התחרות בענף ושחיקת הרווחיות. מאידך, בשנה האחרונה פחתו מאוד קניות הציבור למוצרים לבית לאחר שהצטייד בהם בקורונה.