מטה "ההגנה" ההיסטורי בתל אביב הופך לפרויקט יוקרה: חברת המימון החוץ בנקאי רובי קפיטל, המנוהלת על ידי גרשון שפירא, יעקב ניצן ועומר אלפרן, דיווחה היום (ב') על עסקת ענק למימון פרויקט מגורים בשכונת פלורנטין בעיר בסכום של 1.2 מיליארד שקל. מדובר בפרויקט "פלורנטין סקוור", הממוקם בפינת הרחובות הרצל וסלמה, ונמצא בימים אלה בשלב עבודות חפירה ודיפון.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
הפרויקט צפוי לכלול 5 בניינים בני 7 קומות ועד 17 קומות בעירוב שימושים עם 200 יחידות דיור, 349 חניות, שטחי משרדים בהיקף של 4,727 מ"ר, שטחי מסחר בהיקף של 2,330 מ"ר ועוד 1,200 מ"ר של מחסנים. במסגרת הפרויקט יוגדר מבנה לשימור - "בית המשביר המרכזי", שהוקם בשנת 1935 ושימש בעבר כמפקדה של ארגון "ההגנה".
1 צפייה בגלריה
פרויקט פלורנטין סקוור בתל אביב
פרויקט פלורנטין סקוור בתל אביב
פרויקט פלורנטין סקוור בתל אביב
(הדמיה: סיטיאל)
הבניין ההיסטורי שימש בין היתר גם את הנהלת רשת האופנה הוניגמן שסגרה את שעריה. הוא יעבור שימור ותוספת ויכלול שטחי מסחר ותעסוקה בשטח של 4,245 מ"ר ב-6 קומות בסך הכל. בהתאם להוראות השימור, לא יותרו שימושי מגורים במבנה. החברה המבצעת של הפרויקט היא אלקטרה בנייה ואדריכל הפרויקט הוא אילן פיבקו. עלות הקמת הפרויקט מוערכת ב-900 מיליון שקל.
על פי הדיווח, רובי קפיטל תוביל את עסקת המימון בשיתוף פעולה עם בית ההשקעות מיטב ואיילון חברה לביטוח. על פי הערכות בענף, מדובר באחת העסקאות הגדולות מבחינת היקף למימון פרויקט נדל"ן - שלא על ידי בנק. יצוין כי שלושת הבנקים הגדולים התמודדו על האפשרות להעמיד את המימון על ביצוע הפרויקט, אולם כאמור לא נבחרו.

"עסקה מורכבת"

ברובי קפיטל מגדירים את העסקה כ"מורכבת", שכן היא כוללת שילוב של קבוצת רכישה ושל פרויקט יזמי. החברה תעמיד יחד עם מיטב את המימון לקבוצת הרכישה בפרויקט, ובמקביל יעניקו השתיים גם את הליווי והערבויות הנדרשות לחברה היזמית, סיטיאל סאלמה מגורים, המארגנת והיוזמת של הפרויקט, שבבעלות פליקס לחיאני ובנו יוסף יצחק לחיאני, אשר עלו לישראל מצרפת. חברת הביטוח איילון תעמיד את פוליסות חוק המכר לטובת החברה היזמית בפרויקט.
יוסי לחיאני, מנכ"ל חברת סיטיאל סאלמה מגורים, מסר: "לאחר בחינה מדוקדקת של התנאים באזור, התשתיות, התמחור והמורכבות הנדרשת למימון הפרויקט וקידומו, בחרנו בחברת רובי קפיטל, מגופי המימון המובילים היום בישראל. אנחנו שמחים על סגירת העסקה ומתרגשים לקראת יישומה, לטובת ולרווחת אוכלוסיות רבות שרוצות להתגורר באזור המבוקש של שכונת פלורנטין בתל אביב".
יעקב ניצן, מנכ"ל ושותף בקבוצת רובי קפיטל, הוסיף: "פלורנטין סקוור מספקת הזדמנות בלתי חוזרת לכל מי שרוצה לגור, לעבוד ולבלות בתל אביב. אנו שמחים וגאים להיות שותפים בפרויקט בעיר התוססת בישראל, שהפכה מטעמים מובנים לאחת המבוקשות בעולם. תחום הליווי הפיננסי נמצא בתקופה מאתגרת ומחייב דיוק ויצירתיות. עסקה זו מצטרפת לעסקאות נוספות שנחתמו ומנוהלים על ידינו בשבועות האחרונים ובסך הכול חוצה היקף של שני מיליארד שקל בחודש האחרון".
עו"ד מיכל מגידו, מנהלת ענף ערבויות באיילון ביטוח וסמנכ"לית אשראי בחברת איילון מימון בע"מ (חברת בת של איילון ביטוח שהובילה את העסקה מצד איילון), ציינה: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם רובי קפיטל בפרויקט דגל מסוג זה ובטוחים בהצלחתנו המשותפת".
ממיטב נמסר כי הובילו את העסקה אבי ברקוביץ, משנה למנהל ההשקעות הראשי, וגדי ברקו, מנהל מערך האשראי. כמו כן, העסקה לוותה על ידי יועץ המימון שחר אבישי מאבישי כרמל פיננסים.
מהחברות נמסר כי עורכי הדין שליוו את העסקה הם עוה"ד ערן מזרחי, איתמר לב וארז גוריון ממשרד ERM; עו"ד אדם שפרוך ממשרד יגאל ארנון; עוה"ד אורי אביגד ואלי נבו ממשרד APM; עוה"ד גל פיינגולד ונטלי אללוף ממשרד מיתר.