איפה דיסני+? זאת השאלה ששאלו צרכנים הבוקר כשניסו להיכנס לאפליקציה שאמורה היתה להתחיל לפעול בישראל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נראה שהיא היתה זמינה אבל ללא ההנחות שהוצעו למתחברים. רבים נרשמו לרישום מוקדם שהקנה הנחה של 33% (26 שקל לחודש במקום 39 שקל), אך לא קיבלו עדיין לינק התחברות.
זאת, לאחר שאמש חשפה חברת yes את שיתוף הפעולה שלה עם דיסני+, במסגרתו מנויים קיימים וחדשים יוכלו להצטרף לשירות התכנים בחינם לשישה חודשים. לאחר מכן המחיר יעלה ל-39 שקל לחודש.
זמן ההצטרפות למבצע: עד 31 ביולי. מי שיצטרף עד אז יקבל חצי שנה חינם. אחרי כן: ישלם מחיר מלא מהחודש הראשון (או מחיר מבצע חדש ש-yes תציע), אלא אם כן הוא מהנרשמים מראש למבצע של דיסני+ לכלל הלקוחות, במסגרתו משלמים הנרשמים המוקדמים 26 שקל בחודש במשך שנה.

צרכנים מתלוננים: "קיבלנו מערכת 'לייט'"

בתוך כך, צרכנים שכן הצליחו להתחבר לשירות, דיווחו על תקלות טכניות משמעותיות. כך למשל, אחד הלקוחות כתב: "הורדתי את האפליקציה לטלוויזיית Samsung QLED. ממש נוראי כזה בשנת 2022 לחברת ענק כמו דיסני זה פשוט הזייה. אין אפשרות להריץ מהר קדימה ואחורה, רק בקפיצות של 10 שניות. אין כפתור הפעלה מההתחלה של הפרק, העברית הפוכה בתפריט החיפוש, תכנים חסרים וזה רק בבדיקה זריזה... התאכזבתי מאוד".
3 צפייה בגלריה
לקוחות מתלוננים על דיסני+ בפייסבוק
לקוחות מתלוננים על דיסני+ בפייסבוק
לקוחות מתלוננים על דיסני+ בפייסבוק
(צילום מסך)
לקוח נוסף טען כי "לכל מי שמבקש לתת לדיסני קצת זמן, צריך להבין שהבעיה המהותית היא לא במיעוט תכנים אלא בתשתית האפליקציה עצמה... אם 'אכלנו אותה' עם המערכת 'לייט' כמו שאר העולם השלישי, כנראה שעם הח** הזה אנחנו הולכים להישאר. כל המערכת שונה, אין שום אופציה אופרטיבית בכלל לשיתוף יוזרים בין המערכות השונות.
"החלטה מאוד מוזרה של דיסני להחשיב את ישראל כחלק מהעולם השלישי במוצר אך לא במחיר, ואני מקווה מאוד שזה ישתקף בכישלון מוחלט בכניסה לשוק הישראלי", כתב הלקוח המאוכזב.
3 צפייה בגלריה
לקוחות מתלוננים על דיסני+ בפייסבוק
לקוחות מתלוננים על דיסני+ בפייסבוק
"הבעיה המהותית בתשתית האפליקציה עצמה". לקוח נוסף מתלונן
(צילום מסך)
לקוח שלישי הוסיף: "מצטרף לכל שאר הפרסומים, קיבלנו דיסני+ למדינות עולם שלישי. חסרים כל כך הרבה פיצ'רים: Group Watch, האודיו לא מחולק כמו שצריך בין ימין לשמאל (בגרסא הקיימת בישראל אין דולבי אטמוס - מ.ק.), אין צפייה בטריילרים...
"כל זה בלי לדבר על הממשק השונה לגמרי וההרבה יותר איטי ותקועה שמקבלים. אנחנו רק רוצים לקבל את אותו השירות שזוכים לו באירופה ובארה"ב. לא חיקוי שנוצר על ידי חברה הודית שרק עיצבה את האפליקציה באופן דומה", הוסיף הלקוח. "אנחנו משלמים 40 שקל - מחיר יותר יקר משל דיסני פלוס אמיתי, ואנחנו מקבלים 'הוט סטאר' שעולה 20-10 שקל במדינות אחרות. יש לזה שם - עוקץ".
גורמים בענף אישרו שהפלטפורמה שמספקת את דיסני+ במזרח התיכון נקראת 'הוט סטאר' (HOT STAR) של ספק הודי ושהיא שונה מזאת שבארה"ב. לצד זה שאין איימקס וצפייה משותפת, האפליקציה הזמינה בארץ לא כוללת טריילרים, סרטוני מאחורי הקלעים, פלייליסטים או אופציית Sing Along. יחד עם זאת, בניגוד לחלק מהטענות, היא כן כוללת צפייה ב-4K.
עדות לכך שהאפליקציה לא זהה אפשר לראות בעצם העובדה שהאייקון שלה בחנות האפליקציות שונה מדיסני+ באירופה ובארה"ב, וכן שכפתורי דיסני+ בשלטים של טלוויזיות חכמות לא יובילו לאפליקציה בלחיצה אחת, כי האפליקציה המקורית לא זמינה בישראל.
בנוסף, ספריית התכנים של דיסני+ עדיין לא מלאה, אך היא כבר כוללת מעל ל-400 סדרות ומעל ל-3,000 סרטים וכשאשר נטפליקס השיקו בארץ למשל, התוכן היה דל בהרבה. יחד עם זאת, חלק מהתכנים לילדים הקיימים כיום בדיסני+ אינם מדובבים לעברית, כמו למשל מלך האריות.
מנגד, יש גם צרכנים שטוענים כי לא נתקלו בתקלות ובשלב זה החברה טרם הגיבה לטענות.