לא רק מיקי מאוס ונסיכות: שירות הסטרימינג דיסני+ שמתחרה בנטפליקס, יושק בישראל ב-16 ביוני, יום חמישי הבא. החברה חשפה היום (ד') את הממשק שלה ואת מלוא התכנים שתציע לצרכן הישראלי. הבשורה הרעה: חלק גדול מתכני דיסני יימשכו בהדרגה משירותי התוכן המסורתיים בישראל כמו הכבלים והלווין וישודרו בלעדית בדיסני+. לא מדובר בערוצי דיסני לילדים, אלא בסרטים וסדרות כמו לשבור את הקרח (פרוזן) והאנטומיה של גריי (למעט עונה אחרונה).
המחיר לשנה כבר נחשף: 319 שקל בהרשמה מוקדמת לשנה ראשונה, שיש לממש אותה עד 26 ביוני. תשלום בהרשמה רגילה: 39.90 שקל לחודש או 399 שקל לשנה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה חתמה על חוזה עם yes שתשווק החל מ-16 ביוני את תכני דיסני+ למנוייה עם הטבה מסוימת ש-yes לא חשפה עדיין. יחד עם זאת, דיסני+ הוא מוצר שנצרך בנפרד כאפליקציה שלא דורשת מנוי ל-yes, כך שכל מנוי, גם של הוט, סלקום טיווי או פרטנר יכול לעשות מנוי ישירות לדיסני.
דיסני+ יכלול ממשק בעברית, כתוביות בעברית (אך משום מה לא לכל התכנים) ודיבוב לילדים. אין עדיין כתוביות בערבית. ניתן לצפות בשירות בארבעה מכשירים במקביל, שבעה פרופילי צפייה והורדות ללא הגבלה לצפייה אופליין. ישנה גם בקרת הורים. ניתן לצפות בתכנים באפל tv כרום קאסט, טאבלטים, סלולרי וטלוויזיות חכמות.
ומה ישודר שם? יותר מאלף סרטים, מעל 400 סדרות וכ-120 תכנים מקוריים. מה לא ישודר פה שכן משודר בארה"ב? תכני ספורט בשידור ישיר (ESPN) וכן תכנים מסוימים של הולו (hulu שירות הסטרימינג האמריקני הוותיק שדיסני קנתה), כמו: סיפורה של שפחה, קנדי עם ג'סיקה ביל ו-The Great (קתרינה); וסדרות שהולו קנתה כמו בארי של HBO, פירסט ליידי של שואוטיים וסדרות ריאליטי מסוימות כמו אמריקה גוט טאלנט.
החברה מחלקת את התכנים שיהיו זמינים בישראל לפי שש קטגוריות: תכני סטאר (בידור כללי שמקביל להולו בארה"ב), כמו: הקרדשיאנס, פאם וטומי, איך פגשתי את אבא שלך, דה דאמיליו שואו ובלאקיש וקלאסיקות כמו 24, גלי, הסימפסונים, אבודים ופריזן ברייק; תכני דיסני כמו: אנקאנטו, פרוזן, דמבו, סינדרלה, פלונטר, הנסיכה והצפרדע, מולאן, ריה והדרקון האחרון ובת הים הקטנה וכן סדרות דיסני כדוגמת פיניאס ופרב והמופלאה: הרפתקאות ליידי באג; תכני פיקסאר כמו: אדומה אש, סרטי צעצוע של סיפור, נשמה, לוקה, מכוניות, וול אי ומפלצות בע"מ; תכני מארוול כמו מון נייט, לוקי, וונדה ויז''ן וסרטים כמו איטרנלס, קפטן מארוול והנוקמים סוף המשחק; תכני סטאר וורס (מלחמת הכוכבים): כמו בובה פט, קלון וורס, מנדלוריאן ואובי וואן קנובי עם יואן מקרגור; תכני נשיונל ג'אוגרפיק כמו: פרי סולו, רסקיו, גורדון רמזי מבשל הרפתקאה והעולם על פי ג'ף גולדבלום וסרטים כמו: מוות על הנילוס, השטן לובש פראדה, טיטאניק ואישה יפה. יהיו גם סרטים חדשים כגון באז וד"ר סטריינג'.
לדיסני+ יש 137 מיליון מנויים עד כה, שאותם היא צברה תוך שנתיים (הושקה בארה"ב בנובמבר 2019), לא כולל מנויי הולו וספורט. היא משיקה כעת את השירות בשווקים חדשים ומתכננת להגיע ל-60 שווקים.
ואסילי איופולוס, מנכ"ל הפעילות של דיסני+ ביוון וישראל, חושב שהחברה תגיע לאחוזי חדירה גבוהים שדומים לאחוזי החדירה של נטפליקס למשקי הבית בישראל, "כיוון שזה שוק הייטקי, טכנולוגי וחובב תוכן - והמחיר שלנו משתלם, כי הוא נמוך יחסית".
אבל בסופו של דבר נשלם הרבה על כל שירותי הסטרימינג: נטפליקס, אמזון פריים וידיאו, hbo, אפל tv ושירותים נוספים שיושקו. "אני חושב שכל צרכן יצרוך שני שירותי סטרימינג ואנחנו נהיה אחד מהשניים. הצרכן הישראלי יבחר בשירות לפי התכנים והעושר שלהם. אם הממשק נוח והתוכן טוב - הוא יישאר. זה האתגר ואנחנו עובדים עם אולפנים שכל הזמן מפיקים תוכן חדש. אולפני דיסני, פיקסאר סטאר וורס, נשיונל ג'אוגרפיק, פוקס, fx, סרצ'לייט פיקצ'רס - כולם מפיקים תוכן בלעדי לפלטפורמה".
תרדפו אחרי משתפי ססמאות? "לא נרדוף אחרי משתפי ססמאות, אבל אנחנו מקווים שאין בזה צורך, כי אנחנו מציעים הצעה מצוינת במחיר מעולה".
תשקיעו בתוכן ישראלי? "אנחנו מתחילים לספק תוכן בינלאומי כרגע עם תרגום לעברית ובעתיד הקרוב בהחלט נשקול להשקיע בפורמטים ישראלים ישראל היא מעצמת תוכן".
כל התכנים בדיסני+ יהיו בפורמט VOD שמאפשר צפיית בינג'? "לא. חלק מהתכנים יינתנו כסדרה מלאה ואחרים משודרים בפורמט של פרק בשבוע או פורמטים אחרים. כך שתוכלי לצפות ליום בו משודרת הסדרה האהובה עלייך למשל אובי וואן קנובי אבל את יכולה לצפות בפרק גם יום או שעה אחרי ששודר".