חגיגת הקניות של נובמבר לא פוסחת על עולם כרטיסי האשראי והשנה המלחמה העלתה הילוך. בידקו מה חברת האשראי שלכם מציעה לכם כי בנובמבר הזה, לא רק אתרי האינטרנט בישראל ובעולם מורידים מחירים, גם חברות האשראי מציעות הטבות שמשמעותן חיסכון כספי אם אתם מתכננים לקנות הרבה בחודש הזה.
>> >> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
רעות לונברג, הבעלים של קבוצת הפייסבוק "רעות תקני לי" ומעצמת שופינג אונליין, השיקה כרטיס אשראי בצלמה ובדמותה של הקבוצה (בצבע ורוד!), בשיתוף עם חברת מקס, עם שיעור המרה נמוך והטבות בקניות אונליין בארץ ובחו"ל. למה בכלל לבחור בכרטיס כזה? האם משתלם להחליף את הכרטיס הקיים בכרטיס נישה כזה או להוסיף אותו לכרטיס הקיים?
4 צפייה בגלריה
קניות ברשת
קניות ברשת
קניות ברשת
(צילום: shutterstock)

שימו לב לעמלת המרת מט"ח בכרטיס שלכם

רוב הישראלים שקונים אונליין לא בהכרח מודעים לכך שחברות האשראי גובות עמלת המרת מט"ח גבוהה. מקס גובה עמלת המרה של 3%, ישראכרט גובה עמלת המרה של 2.9%, כאל גובה 2.8% ואמריקן אקספרס גובה 2.5%.
בכרטיס האשראי של רעות, גם הוא של מקס אגב, עמלת ההמרה היא 1%. לפני 3 שנים השיק אחד המתחרים שלה, בני בוחניק - גם הוא מנהל קבוצת פייסבוק מצליחה ("כזה אני רוצה INeeditIL") להמלצות קניות אונליין, כרטיס אשראי משלו עם אותה עמלת המרה: 1% בלבד.
כלומר, יש כבר שני כרטיסים שמשווקים ללקוחות שחלק מהאמירה שלהם היא אל תשלמו עמלות המרת מט"ח יקרות. בנוסף, הבעלים של שני הכרטיסים האלה מבטיחים: ההנפקה היא מיידית ולא נגבה דמי כרטיס חודשיים, אף פעם. כך שלכל הפחות נחמד להחזיק בהם עבור קניות אונליין, אבל כאן לא נגמרות ההטבות בעולם כרטיסי האשראי לכבוד ימי הקניות.
גם הכרטיס של כאל וקבוצת הפייסבוק AliBuy מציע 1% עמלת המרה. וגם: 5% החזר על כל קניה במט"ח (כולל משיכת מזומן ורכישה בחול) עד 10% החזרים על רשתות בארץ (סופר-פארם, מקדונלנדס, אופטיקנה וצומת ספרים בין היתר).
רעות מציעה 25 דולר באמזון מתנת הצטרפות והנחות קבועות באתרים: לאסט פרייס, טוילנד, שני קוג'מן, וואן פרוג'קט, סבוקלם ואתרים נוספים. כמו כן, היא מציעה הנחה קבועה בחברת השילוח מארה"ב יושופס.
4 צפייה בגלריה
כרטיסי אשראי של רעות תקני לי ובני בוחניק
כרטיסי אשראי של רעות תקני לי ובני בוחניק
כרטיסי אשראי של רעות תקני לי ובני בוחניק
(צילום מסך)
בני בוחניק מציע 20 דולר לקניות בעלי אקספרס לכל מצטרף והחודש גם מתנה של 20 דולר לקנייה באמזון לכל מי שיקנה בשווי 75 דולר במט"ח במצטבר מכל האתרים. בנוסף, הוא מציע חלוקה של שלושה תשלומים בקנייה ב-250 שקל ומעלה מאמזון ללא ריבית או עמלות נוספות. בשוטף: הטענת גיפטקארד שנותן 16.5% הנחה במגוון אתרים ורשתות. אם מחזיקי הכרטיס הם גם לקוחות מאסטרקארד, הם יקבלו הטבות נוספות.
כאל היא היחידה בינתיים שמציעה ללקוחות כאל ודיינרס 10 דולר הנחה באמאזון בקנייה מעל 49 דולר בבלאק פריידיי. כמו כן היא מציעה 20 דולר הנחה על שרות משלוחים מארה"ב באתר יושופס. בנובמבר ודצמבר, הנחה של 15% בקנייה מעל 200 שקל ב-SHEIN ויש גם שלושה תשלומים ללא ריבית לקניות אונליין בחו"ל.

לקוחות מאסטרקארד? הקלידו קוד קופון

מה מציעה מאסטרקארד? אם אתם לקוחות החברה דעו כי החברה חוגגת מדי 10 בחודש הנחות באתרים שונים. היום, 10 בנובמבר, יהיה יום עוד יותר עתיר הנחות. מאסטרקארד צירפה את אמזון לרשימה ומאפשרת 20% הנחה על כל קנייה שם, כולל כפל מבצעים, עד הנחה של 20 דולר (לא כולל עלויות משלוח).
4 צפייה בגלריה
הטבות בכל 10 לחודש. מאסטרקארד
הטבות בכל 10 לחודש. מאסטרקארד
הטבות בכל 10 לחודש. מאסטרקארד
(צילום: באדיבות מאסטרקארד)
ההנחה תקפה מ-10:00 בבוקר (10.11) עד 23:59 והיא תינתן בשימוש קוד הקופון MASTERCARDAY, בעת תשלום באמצעות כרטיס מאסטרקארד. לא ניתן לממש את ההטבה בתשלום בפייפאל (PayPal).
בנוסף, במאסטרקארד נותנים באופן קבוע מדי חודש, 25% הנחה ב-SHEIN על כל קנייה ב-500 שקל ובנוסף הנחה של 15% על כל קנייה מעל 100 שקל לעומת 200 שקל בעבר, בשימוש בקוד ההטבה: MASTERCARDAY15. המבצעים באתר SHEIN ימשכו כל חודש למשך שבוע החל מה-10 לכל חודש.
בעלי אקספרס מאסטרקארד מעניקה הנחה של 5 דולר בקנייה של 35 דולר, בעדיקה 35% הנחה, בלאסט פרייס 10% הנחה על חלק מהמוצרים והנחה של 8% באתר גילטי בין היתר. כל ההנחות בהזנת קוד קופון MASTERCARDAY.

מה מציעים בשאר חברות האשראי?

במקס מציעים 20 דולר הנחה לקנייה באמזון בקנייה מעל 75 דולר ובויזה כאל מציעים 15% הנחה ב-SHEIN ו-12 דולר הנחה ביושופס, בהזנת קוד קופון CAL12. החברה גם מציעה שלושה תשלומים ללא ריבית.
הגר בן עזרא, סמנכ"לית לקוחות פרטיים בישראכרט, מספרת מה מציעים בחברה ללקוחות בחגי הקניות: "יש לנו שלוש שכבות של הטבות לנובמבר שלדעתי מנצחות את השוק. אנחנו מציעים 50 שקל החזר כספי לקנייה ב-250 שקל ומעלה. צריך להוריד את ההטבה באתר ההטבות ולא צריך להזין קוד בשום אתר.
"הטבה שנייה שאנחנו נותנים היא מאסטרקארד דיי, שמאפשרת למחזיקי מאסטרקארד שהם לקוחות ישראכרט לקבל הנחות משמעותיות במקבץ מאוד רחב של אתרים.
"הטבה שלישית היא פתיחת אתר טופקאש לכל הלקוחות לחודש הזה, כולל קאשבאק כפול. זה מוצר שעד לפני שבוע איפשר למחזיקי כרטיס ישראכרט טופ לקבל הנחות קאשבאק - כסף בחזרה על רכישות באתרים בארץ ובחו"ל, בלמעלה מ-200 אתרים. לקראת נובמבר פתחנו את הטבת טופקאש על כל הקניות בארץ ובחו"ל לכל לקוחות ישראכרט. כלומר ללמעלה מ-5 מיליון כרטיסים של יותר מ-3 מיליון לקוחות.
"יש להיכנס לאתר, להירשם אליו חד-פעמית, ומאותו רגע יש לך תיק משלך בתוך טופקאש שמאפשר לך לרכוש בכל אחד מהאתרים שאת רואה באתר. אם אני קונה באסוס אכנס דרך אתר טופקאש לאסוס. עבור כל מה שאני קונה באסוס אני מקבלת קאשבק פיקס לכל העסקה: הנחה של 4% הנחה בנוסף להנחת IL17 לישראלים. עוד דוגמה להנחות באתרים: עלי אקספרס 9% הנחה, אייבורי 3%, דלתא 2%, איביי 5%.
"בסוף החודש, תקבלי עוד החזר של 7% על כל הקאשבקים שצברת, כך שיש פה קאשבק בריבוע. גם בכל אתר בנפרד וגם כל הקאשבקים שקיבלת".

"ההחלטה לא צריכה להתקבל רק בגלל הטבות נובמבר"

עידו אלמני, מנכ"ל אמריקן אקספרס מספר שגם אצלו בחברה שידרגו הטבות לקראת נובמבר: "הלקוחות שלנו צוברים נקודות לטיסות בכל חברת תעופה ובכל מועד, אז יצאנו בשני מהלכים: על כל הרכישות באונליין בנובמבר מקבלים יותר נקודות לטיסה: על כל 100 שקל - צוברים 100 נקודות. זה הרבה מעבר למה שיש בדרך כלל: נקודה אחת על רכישה של 60 שקל.
"מהצד השני, באתר אקספרס פלייט, כל מי שמזמין טיסה מקבל פי 2 עבור הנקודות. זה מתחיל ב-16 לחודש ומסתיים בסוף החודש, מלונות, טיסות וחבילות נופש ניתן להזמין לכל מועד. בנוסף, יש לנו גם את טופ קאש של ישראכרט - ניתן לקבל קאשבק על כל קנייה כולל קאשבק כפול".
אתה חושב שזה הזמן להחליף כרטיס? בגלל ההטבות או בגלל עמלות המרת מט"ח נמוכות של הכרטיסיםה חדשים? "אני חושב שעמלת המרה זה לא הערך העיקרי שצרכן ישראלי מקבל בכרטיס, למעט אלה שקונים כמעט אך ורק בחו"ל. חשוב שהלקוח יידע מה זה המוצר שהוא מחזיק ביד. הלקוחות הישראלים הם בדרך כלל צרכנים חכמים והם לא יחליפו כרטיס בקלות, כי הם בחרו בו בגלל הצעת הערך הספציפית הכוללת של הכרטיס.
"אם את יכולה לטוס חינם בזכות קניות של שנה-שנה וחצי, זה לפעמים שווה עמלת המרה של 2%-2.5%. יש לקוחות שמעדיפים צבירת נקודות למתנות, יש לקוחות שמעדיפים צבירת נקודות לטיסה, מה שבטוח - ההחלטה על הכרטיס לא צריכה להתקבל רק בגלל הטבות חודש נובמבר".