היום (ה') הוא היום האחרון שבו יוכלו בעלי עסקים ועצמאים שקיבלו מענקים שלא הגיעו להם בימי משבר הקורונה, לבקש לקבל הסדר פריסה מורחב כפי שהציעה הרשות, כדי להקל על אותם החייבים. החייבים יוכלו לפרוס את החזרי התשלומים למשך עוד יותר משנה.
המועד האחרון להסדר הפריסה נדחה מספר פעמים בהתאם לנסיבות וההתפתחויות הכלכליות ומצב התחלואה, אולם הרשות לא נענתה לאחרונה לדרישת חברי כנסת לא לחייב להחזיר כלל את המענקים לחלק מהחייבים ולא האריכה עוד את המועד האחרון שנקבע לקבלת הסדר הפריסה המורחב שנקבע סופית ל-31.3.2022.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מרכז הקניות בירכא ריק
מרכז הקניות בירכא ריק
חנויות סגורות ומרכזים ריקים בימי הקורונה
בדיון שנערך ב-8 למרץ בוועדת הכלכלה של הכנסת, ועל פי מכתב שנשלח ליושב ראש הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון, הודיעה רשות המיסים כי המועד האמור לא יוארך עוד, אולם, החל מ-1 באפריל 2022 עד 30.6.2022, הרשות תמקד את פעילות האכיפה כלפי מי שלא החזירו את המענקים בעיקר כלפי מי שהייתה להם עליית מחזורים בתקופת קבלת המענק, שלא הגיע להם, או שהירידה שחוו במחזור נמוכה מ-10%.
ברשות המיסים אמרו היום כי גם במידה ויחלוף המועד לקבלת הסדר הפריסה המורחבת, יוכלו החייבים בהשבה שלא הסדירו את חובם עד למועד זה לפנות למשרדי המס ולהגיע להסדר פרטני בתנאים המקובלים בגביית חובות מס, תוך התחשבות בנסיבותיו של כל מקרה לגופו. יצוין כי במקרה כזה צפוי שהרשות תגבה ריבית והצמדה למדד המחירים לצרכן, שעלה לאחרונה בשיעור גבוה יחסית, על סכום החזר המענקים שבו יחויב בעח העסק.
מרשות המסים נמסר ל-ynet כי היא פועלת לגביית המענקים ששולמו ביתר, ממי שלא עמדו בתנאי הסף בהתאם להוראות החוק, ואף העניקה הקלות רבות בעניין זה עד כה, תוך התחשבות מרבית, "אף שמדובר באוכלוסייה שהגישה הצהרה שאינה נכונה לצורך קבלת המענקים".
ככל הידוע המדובר בעשרות אלפי עצמאים ובעלי עסקים שחויובו להחזיר מענקים שקיבלו שלא כדין, לאחר שמחזור עסקיהם לא נפגע בתקופת הקורונה בשיעורים מעבר ל-40% או 25%, שיעורים שקבע חוק הקורונה בתקופות השונות של המשבר.