רשת המזון ובתי הקפה PRET מתקרבת לישראל. קבוצת פוקס דיווחה הבוקר (חמישי) כי התקשרה בהסכם עקרונות לא מחייב יחד עם ירזין סלע מסעדות, להענקת זכויות בלעדיות להקמה והפעלה של הרשת בארץ. בפוקס מניחים שההסכם הרשמי ייחתם בקרוב, ולפי החברה הסניף הראשון צפוי להיפתח ב-2023.
הרשת הבריטית מתמחה בקפה איכותי אורגני ומזון טרי (סנדוויצ'ים בעיקר) מוכן במקום, ומונה מעל ל-600 סניפים בלמעלה מעשר מדינות שונות ברחבי אירופה, צפון אמריקה ואסיה. PRET נוסדה בשנת 1986 בלונדון, שם ממוקמים משרדיה הראשיים. היא מעסיקה למעלה מ-13 אלף עובדים ברחבי העולם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
הראל ויזל, PRET
הראל ויזל, PRET
הראל ויזל, PRET
(צילומים: דימה טליאנסקי, AP)
עסקה זו, ככל שתושלם, מהווה כניסה ראשונה של פוקס לתחום המזון. החברה רואה בעסקה זו נדבך חשוב לגיוון הפורטפוליו של מותגיה והרחבת תחומי פעילותה. יש לציין כי פוקס וירזין נמצאות במקביל במשא ומתן מתקדם להביא לארץ גם את "שייק שאק", רשת ההמבורגרים והשייקים הפופולרית מארצות הברית.
הצדדים סיכמו בין השאר כי בסמוך למועד החתימה תוקם חברה ישראלית בבעלות פוקס (75%) וירזין סלע (25%) אשר יוענק לה הזיכיון לפיתוח והקמה של הסניפים למשך עשר שנים, עם אופציה של החברה החדשה שתוקם לעשר שנים נוספות, בכפוף לעמידה בקצב פתיחת סניפים לפי ההסכם שייחתם, כאשר היעד הוא להקים 40 סניפים של הרשת בעשור הראשון.
בנוסף, נקבע כי בתמורה לזיכיון החברה החדשה תשלם ל-PRET שיעור חודשי מסך המכירות נטו. ההערכה היא כי הצדדים צפויים לחתום על הסכמים מחייבים במהלך הרבעון הראשון לשנת 2023.
כזכור, הראל ויזל, בעלי פוקס, נכנס לעסקי המזון לפני כשנתיים כשרכש לצד בנק הפועלים והראל ביטוח, 49% מזרוע ההסעדה של חברת ירזין סלע, שמתמחה בהסעדה של חברות גדולות.