הראל ויזל, בעל השליטה בפוקס ואחד מעשירי ישראל, יצטרך בינתיים להסתפק בשכר שנתי בגובה 8.7 מיליון שקל כמנכ"ל פוקס, מאחר והגופים המוסדיים לא אישרו לו בינתיים את העלאת ההשכר שביקש ל-10.5 מיליון שקל. יחד עם זאת, ויזל זכאי למענק שנתי בגובה 1% מהרווח השנתי של הקבוצה ולדיבידנדים בשל היותו בעל מניות בקבוצה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
לאחר שחברת אלטשולר שחם הודיעה כי היא מתנגדת לשדרוג השכר של ויזל, הקבוצה נאלצה להודיע על דחיית אסיפת בעלי המניות ל-22 בדצמבר, במסגרתה היו אמורים לאשר את מדיניות התגמול ואת עדכון תנאי הכהונה של בעלי השליטה ומקורביהם.
1 צפייה בגלריה
תמונת הראל ויזל
תמונת הראל ויזל
הראל ויזל
(צילום: עמית שעל)
אולם, בשלב זה ויזל לא מוותר על תוספת השכר והקבוצה תנסה לשכנע את המתנגדים לאשר את ההעלאה. "מובהר בזאת כי בכוונת החברה להביא לאישור אסיפת בעלי המניות בחברה הענקת גמול הוני למר ויזל לאחר שימוצו הדיונים מול הגוף המוסדי בנושא זה", נמסר מפוקס.

לא רק העלאת שכר: אילו עוד הטבות צפוי לקבל ויזל?

עוד יצוין כי בתוכנית מדיניות התגמול החדשה שהגישה הנהלת החברה היו הטבות נוספות לויזל לצד העלאת תקרת השכר, בהן העלאת הרכיב המשתנה בשכרו, אשר כולל מענקים ומניות חסומות, מ-70% ל-80%. בנוסף, תקרת שווי המניות החסומות שיקבל ויזל צפויה לעלות מ-20 מיליון שקל ל-25 מיליון.
המענק החדש יכלול מניות חסומות, שהן 0.35% מהחברה בדילול מלא, אשר יחולקו בפעימות שוות לאורך שלוש שנים. 25% מהמניות בכל פעימה יבשילו אוטומטית והשאר יהיו כפופות ליעדים: חצי תלויות ביעד רווח של 350 מיליון שקל (או רווח מצרפי של כמיליארד שקל ב-2025-2023 שיחושב בדיעבד) וחצי ביעד הכנסות של חמישה מיליארד שקל.
כמו כן, הדיון על שכרו של הראל ויזל אומנם נדחה, אך אסיפת בעלי המניות עדיין צפויה להצביע על עדכון תנאי העסקתם של מקורביו המועסקים בחברה.
כך לדוגמה, אחיו של הראל ויזל, אסף ויזל, המשמש משנה בכיר למנכ"ל וכמנכ"ל פוקס ישראל, יזכה אף הוא להעלאת שכר, מ-75 אלף שקל ל-78.5 אלף שקל החל מאפריל 2023, כולל העלאה של 5% בשנה. בנוסף, אסף ויזל, אלעד ורד ומיכל ריבקינד-פוקס - בתו של אברהם פוקס ומנכ"לית רשת הסטוק היוונית ג'מבו בישראל שפוקס היא הזכיינית המקומית שלה - יקבלו מניות חסומות גם כן שהן 0.08% מהחברה. כמו כן, יעודכנו תנאי השכר של ירדן ויזל, בתו של הראל שמונתה סמנכ"לית סחר ברשת המשקפיים החדשה - Sunglass Hut.
פוקס סיימה את הרבעון השלישי עם מכירות שיא בגובה 1.2 מיליארד שקל אך עם ירידה של 42% ברווח הנקי שהסתכם ב-50 מיליון שקל. בין בעלי המניות המוסדיים בחברה נמצאים כאמור אלטשולר שחם, לצד אקסלנס והפניקס.