חברת אברקרומבי אנד פיץ' (Abercrombie & Fitch), המחזיקה בין היתר במותג האופנה היוקרתי שנוסד על ידי המעצבים דייוויד אברקרומבי ועזרא פיץ' לפני כ-140 שנה, זינקה ב-10% במסחר בבורסת ניו יורק בשבוע שעבר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
מה גרם לזינוק במניה של המותג האמריקני הוותיק ואילו עוד מניות בלטו במסחר? לקראת שבוע המסחר החדש שיפתח מחר (ב') ברחבי העולם, ynet עושה סדר בכמה מסיפורי המניות הבולטות של השבוע שעבר.
4 צפייה בגלריה
Abercrombie _alt Fitch
Abercrombie _alt Fitch
אברקרומבי אנד פיץ'
(צילום: shutterstock)
חברת אברקרומבי נוסדה בשנת 1892 בניו יורק, תחילה כחברת ביגוד המתמחה בספורט ובפעילות בחיק הטבע לבני המעמד הבינוני-גבוה. בשנת 1900 הצטרף אל החברה פיץ' - עורך דין עשיר, יזם נדל"ן ולקוח נלהב של המותג, אשר בסופו של דבר אף קנה את חלקו של אברקרומבי והפך את החברה למותג יוקרתי במיוחד, אשר היה ידוע בין היתר ברובי ציד, ציוד דיג, אוהלים ובגדים יקרים. בין לקוחותיו של המותג: הנשיא האמריקני תאודור רוזוולט, האדמירל והטייס המפורסם ריצ'רד בירד והסופר והעיתונאי ארנסט המינגווי.
על אף שנקלעה לקשיים, החליפה בעלים במשך השנים ולאחר שבשנות ה-70 של המאה הקודמת אף הגישה בקשה לפשיטת רגל, גם כיום החברה נחשבת לאחד ממותגי האופנה הידועים בעולם ומחזיקה בלמעלה מ-25 אלף עובדים ו-750 חנויות בצפון אמריקה, באירופה, באסיה ובמזרח התיכון.
בשבוע שעבר זינקה מניית החברה בשיעור חד כאמור של כ-10%, ובכך השלימה עלייה אדירה של כ-89% מתחילת השנה והגיעה לשוויה הגבוה ביותר מאז נובמבר 2021. ברקע: החברה דיווחה על תוצאות כספיות טובות מהצפי, אשר כללו מכירות בסך של 836 מיליון דולר ושולי רווח של 4% - גבוה מהתחזיות של ההנהלה, ואף העלתה את תחזית המכירות שלה לשנה כולה.
לצד זאת, סעיף חיובי במיוחד בדוחות היה הפחתת המלאי של החברה בכ-20% - נושא שהפך למרכזי מאוד עבור חברות רבות בתקופה שלאחר הקורונה, במהלכה רבים ניסו להתמקד באיזון שבין רמות הביקוש המשתנות לייצור. להערכת החברה, הרמות התאזנו כעת לאחר הזינוק החד שנרשם ב-2022 והוביל בזמנו למחיקות ערך ולשולי רווח נמוכים יותר.

לאחר הזינוק החד, "טסלה הסינית" צונחת

בתוך כך, לאחר שרק לפני כשבועיים וחצי זינקה מניית ניו, ענקית הרכבים החשמליים הסינית המכונה גם "טסלה הסינית", בכ-40% - בשבוע שעבר ירדה המניה בכ-17% ובכך השלימה ירידה של כ-30% מתחילת החודש.
4 צפייה בגלריה
ניו NIO
ניו NIO
ניו NIO
(צילום: Shutterstock)
הזינוק של החודש שעבר נרשם לאחר שהממשל הסיני הצהיר על תוכנית לשיפור ולסיוע לסקטור העסקי, אשר צפויה לכלול 17 סעיפים הנוגעים בין השאר להשקעה בתחבורה, באנרגיה נקייה, בתשתיות חדשות בתעשייה מתקדמת ובנדל"ן מניב.
עם זאת, ירידה במכירות העיבה כאמור החודש על מניית החברה, לאחר שהמתחרה האמריקנית שלה, טסלה של אילון מאסק, שוב הורידה השבוע את מחיר מודל ה-Y שלה בסין ביותר מ-1,900 דולר, וכן מקנה הטבות מס לזמן קצר על רכישת מודל ה-3S.
4 צפייה בגלריה
מייסד טסלה, אילון מאסק
מייסד טסלה, אילון מאסק
גם טסלה של אילון מאסק רשמה ירידה חדה של כ-11% בשבוע שעבר
(צילום: רויטרס)
לצד זאת, גם נתוני מאקרו מאכזבים שנרשמים בשבועות האחרונים בסין מקשים על המניה. במקביל, החברה צפויה לפרסם את נתוני הדוחות לרבעון השני ב-29.8. מנתוני מסירות חודשיים שהחברה מפרסמת, עולה כי בחודש יולי החברה מסרה 20,462 רכבים, לעומת 10,707 ביוני ו-6,155 במאי.
במקביל, גם טסלה עצמה רשמה ירידה יחסית חדה של כ-11% בשבוע שעבר, ובכך השלימה ירידה של כ-20% מתחילת החודש. זאת, ברקע דוחות חלשים ואותן הורדות מחירים כאמור, אשר נועדו לשמור על נתח השוק שלה במסירות הרכבים.

אילו עוד מניות בלטו במיוחד בשבוע שעבר?

  • רשת בתי המרקחת המובילה CVS ירדה בכ-11% בשבוע שעבר, ברקע ידיעות כי חברת הביטול בלו שילדס תפסיק לעבוד איתה כמנהלת הטבות הפארם שלה (חברה העוזרת במשא ומתן על מחירי תרופות מרשם בין יצרניות התרופות והמבוטחים), ותעבור לעבוד בין היתר עם אמזון ועם חברת התרופות של איש העסקים מארק קיובן. בלו שילדס דיווחה מצידה כי המהלך צפוי לחסוך לה כ-500 מיליון דולר בשנה.
  • חברת אימונוג'ן (ImmunoGen), המפתחת טיפולים התוקפים גידולים בתאים סרטניים, זינקה בכ-9% בשבוע שעבר, לאחר שדווח כי לא פחות מ-42 קרנות גידור מובילות בארה"ב הוסיפו את המניה לתיקן, בעוד 12 חברות בלבד הקטינו את החשיפה שלהן למניה. מניית החברה זינקה השנה בכ-215%, בעיקר בתמיכת זינוק של כ-136% במאי האחרון, כתוצאה מתוצאות קליניות מרשימות עליהן דיווחה החברה בניסוי שלב 3 בקרב חולות סרטן צוואר הרחם.
הערה: ההשקעה בשוק ההון עלולה להיות מסוכנת ולהוביל להפסדים כלכליים קשים. אין לראות בכתבה זו המלצה או אי-המלצה בנוגע לכל אחת מהמניות המדוברות. הנתונים נכונים לסגירת המסחר בסוף השבוע האחרון ועשויים להשתנות. אין לבנקים וליועצי ההשקעות שום עניין אישי בנושא והסיקור אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל סוחר.
הכתבה נכתבה בסיוע עדיאל וייס, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים.