הלולים נפגעו - ומשרד החקלאות מגדיל את מכסת יבוא הביצים: המשרד הודיע הבוקר שכדי לעמוד בהיקפי הביקוש המקומי, הוא מגדיל את מכסות הייבוא הפטורות ממכס של ביצים ל-30 מיליון ביצים למשך 3 חודשים - מסוף ינואר עד סוף מרץ.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
קרטון ביצים
קרטון ביצים
קרטון ביצים
(צילום: אלעד גרשגורן)

מדובר בהגדלת מכסה קיימת של 14 מיליון ביצים לחודש שנפתחה בסוף דצמבר, שנוספו לה עתה 16 מיליון ביצים נוספות, ותוקפה הוארך עד לסוף חודש מרץ. הרחבת המכסה הינה בהתאם לתחזית לירידה קלה בייצור המקומי הן בשל מזג האוויר החורפי ובהתאם למצב הביטחוני.
ניתן לייבא לישראל ביצים מהמדינות הבאות (מאזורים חופשיים משפעת עופות): פולין, אוקראינה, ספרד, פורטוגל, בולגריה ומארה"ב ניצן לייבא ביצים לתעשייה. בנוסף השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות פועלים לפתוח גם את איטליה כמקור יבוא נוסף, בכפוף לקבלת מיפוי אזורים חופשיים משפעת עופות. ביצי הייבוא מסומנות באות הראשונה של ארץ המוצא - כדי ליידע צרכנים.
למרות הלחימה, בחודשים האחרונים היה דווקא עודף בביצים, כשבאוקטובר הושג שיא ישראלי במספר הביצים שנאספו מהמגדלים בחודש אחד, בהיקף של 220 מיליון ביצים. לפיכך, מדגישים במשרד: "פתיחת המכסות הקרובה נועדה להיערך לאפשרות להשלמת הצריכה המקומית".
עם פרוץ המלחמה פתח המשרד מכסת ייבוא פטורה ממכס לייבוא של 50 מיליון ביצים, אך היא לא נוצלה על ידי היבואנים בשל העובדה שהייצור המקומי סיפק את כלל הביקוש. ליבואנים לא משתלם לייבא ביצים מחו"ל כשיש ביצים ישראליות שמחיר ההובלה שלהן נמוך. בנוסף, מחחרי הביצים באירופה גבוהים עכשיו.