לאחר שארבעה תינוקות אושפזו בארה"ב ואחד מהם מת אחרי שצרכו מוצרי סימילאק אלימנטום ומעשיר חלב אם ולאחר שהחברה הודיעה על איסוף יזום (ריקול) גם למוצרים בארץ, מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) הודיע כי מצא חיידקים מזיקים מסוג קרונובקטר סקזקי במספר משטחי ייצור של תרכובות מזון לתינוקות במפעל של חברת אבוט במישיגן שבארה"ב.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מהחקירה שהתבצעה מסוף חודש ינואר האחרון עד לפני כשבוע, עלה כי החברה לא החזיקה במערכת בקרה שמכסה את כל שלבי הייצור כדי למנוע זיהום של המוצרים. בנוסף, ה-FDA טען כי אנשים שעבדו עם תרכובות המזון לתינוקות לא לבשו את ציוד המגן הנדרש.
1 צפייה בגלריה
 סימילאק אלימנטום המכיל חלבון מפורק ומעשיר חלב אם HMF
 סימילאק אלימנטום המכיל חלבון מפורק ומעשיר חלב אם HMF
סימילאק אלימנטום המכיל חלבון מפורק ומעשיר חלב אם HMF
( סימילאק אלימנטום המכיל חלבון מפורק ומעשיר חלב אם HMF )
לאחר שהודיעה על ריקול ראשון בחודש פברואר האחרון בעקבות האירועים הטרגיים בארה"ב, לפני כחודש הודיעה אבוט על ריקול נוסף של תרכובת מזון לתינוקות המיועד לתינוקות שעדיפה להם צריכת מינרלים נמוכה, בין היתר בעלי תפקוד כליות לקוי. משרד הבריאות עדכן על קריאת החברה והבהיר כי מדובר בתרכובות מזון מיוחדות לתינוקות הנמכרות רק על ידי רוקח.
לפי היבואנית: "המוצר ניתן אך ורק במרשם רפואי ומיועד לתינוקות עם בעיות כליה. המוצר מיוצר במפעל Sturgis שבמישיגן ארה"ב לא נתקבלו שום תלונות בישראל לגבי מוצר זה".
מהחברה נמסר עוד כי הרחבת האיסוף נעשית "כמשנה זהירות ובתיאום עם שירות המזון הארצי של משרד הבריאות. הוא נעשה אחרי שנודע על מותו של תינוק בארה"ב, שנמצא חיובי עבור קרונובקטר סקזקי וניזון מ-PM 60/40 מאצווה זו. מקרה זה נמצא עדיין בחקירה ובשלב זה מקור הזיהום טרם נקבע. למהלך הנוכחי אין קשר לשאר מוצרי התזונה של חברת אבוט המופצים בישראל ובכללם מוצרי סימילאק המיוצרים במפעלים אחרים והם בטוחים לשימוש.
"חברת אבוט עורכת בדיקות איכות מקיפות על כל אצוות ייצור של תרכובות מזון לתינוקות, כולל בדיקות מיקרוביולוגיה בטרם שחרורם מהמפעל לשיווק. בבדיקות שנערכו על ידי היצרן לפני שחרורם מהמפעל, בבדיקה נוספת עם הגיעם לישראל עפ"י דרישות החקיקה וכן בבדיקות חוזרות שבוצעו לאחרונה - נמצא המוצר שלילי להמצאות חיידקים".
לאחר פרסום תוצאות הבדיקה של ה-FDA, מחברת אבוט בארה"ב נמסר בתגובה כי "אנחנו לוקחים את זה מאוד ברצינות ועובדים בשיתוף פעולה צמוד עם ה-FDA כדי לתקן את המצב".