מחסני אמזון ברדלנדס, קליפורניה, נשרפו לפני כחודש ונסגרו והדבר הביא לפגיעה קשה במוכרים הישראלים. חלקם סיפרו שהסחורה שלהם בשווי עשרות אלפי שקלים נשרפה כליל ואלה שהסחורה שלהם לא נפגעה חווים עיכובים קשים ולא יכולים למכור ולספק סחורה לקונים. אמזון העבירה את הסחורות שלא נפגעו לדאלאס ולשיקגו, מה שיצר עומס על המחסנים וחלק מהסחורות עדיין לא סופקו לאתר, ולכן המוכרים לא יכולים למכור אותן.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר במחסני חלוקה של החברה, בהם מאוחסנים פריטים של מוכרים שאמזון מאחסנת את הסחורה עבורם. "הרבה מאוד מוכרים נפגעו כי הסחורות שלהם לא נקלטו במחסן כחודש ימים", מסביר שלומי נידם, שמחזיק בקבוצת חברות שמוכרות באמזון".
1 צפייה בגלריה
חבילות אמזון
חבילות אמזון
חבילות אמזון
(צילום: Shutterstock)
נטע גבריאלי היא אחת הנפגעות. "אני מוכרת באמזון אוזניות אלחוטיות של סמסונג. הגיעה סחורה מסמסונג, אבל אמזון כבר חודש לא מכניסה לי אותה לחנות. בעצם היה לי חודש בלי מכירות, וזה עוד בתקופה שהיא במילא קשה. הסחורה נכנסה חלקית ונעצרה ואין לדעת מתי היא תגיע".
מוכר תכשיטים ממרכז הארץ קיבל הודעה מהחברה כי המחסן בו הוא מחזיק סחורה בשווי של עשרות אלפי ש' עלה באש. לדבריו, מעבר לעובדה שייקח לו כמה חודשים לייצר את המלאי מחדש והנזק הכלכלי הכבד, באמזון לא התחייבו על מועד לפיצוי ועידכנו שבשלב הראשון יפצו את המוכרים האמריקאים ורק לאחר מכן את האחרים.