הנאמן לנכסי מייק בן ארי, החשוד בהונאת משקיעים, טוען כי גרושתו של החשוד, ורד כלש בן ארי, קיבלה לאורך השנים רכוש, כספים ונכסים בשווי של בין 25 ל-30 מיליון שקל מבן ארי ומחברת אי. ג'י. אף.אי ישראל, הקשורה אליו ונמצאת בהליך פירוק. "כלל הכספים, הנכסים והרכוש שקיבלה ורד בן ארי ממייק בן ארי או מהחברה שבפירוק לאורך השנים, מקורם בכספי משקיעים שהחייב מייק בן ארי הונה אותם", טוען הנאמן, עו"ד ליאור דגן בפני בית משפט.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הנאמן אף מוסיף כי "כל נושא ההתחשבנות הכספית מצוי בחקירה מקיפה של הנאמן שטרם הסתיימה". תגובתו של הנאמן הוגשה שלשום (א') לבית המשפט המחוזי בתל אביב. לטענת הנאמן, מדובר בהונאת פונזי רחבת היקף, שנמשכה על פני 15 שנים לפחות, במהלכם נוצרו חובות בהיקף כולל של כ-600 מיליוני שקל (כולל הרווחים הפקטיביים).
2 צפייה בגלריה
מייק בן ארי
מייק בן ארי
מייק בן ארי
(צילום: חן גור אריה)
כזכור, בראשית אפריל 2021 פתחה הרשות לני"ע בחקירה פלילית בעניינו של בן ארי. בתחילת חודש מאי 2021 עזב בן ארי את הארץ למרות קיומו של צו עיכוב יציאה מן הארץ בעניינו, ותוך הפרה בוטה של תנאי שחרורו. בעקבות הליכי חדלות פירעון שננקטו נגד בן ארי על ידי מאות משקיעים באמצעות עו"ד איתן ארז ומשקיעים נוספים, הוצא במאי צו פתיחת הליכים כנגד החברה של בן ארי וכן ניתן צו פתיחת הליכים נגד בן ארי ועו"ד ליאור דגן מונה נאמן לנכסיו.

הגרושה: מייק גנב לי כרטיס האשראי

עוד טוען הנאמן כי בן ארי עשה שימוש בכרטיס אשראי של גרושתו ורד, באמצעותו הוא מימן "את בריחתו (כרטיס הטיסה) והימלטותו מישראל למונטנגרו".
בן ארי נחקר כזכור ברשות לני"ע באפריל ובמאי הוא עזב את ישראל. יש לציין כי הטענות של הנאמן הוכחשו בתוקף על ידי ורד בן ארי. במכתב תגובה ששלחה באמצעות בא כוחה ביולי האחרון, נכתב כי ורד בן ארי נדהמה לגלות ביוני האחרון כי במאי בוצעו שני חיובים זרים לה לטובת חברת התעופה טורקיש איירליינס וחברה תורכית נוספת.
"מייד עם היוודע לה אודות החיובים הנ"ל, הבינה כלש כי כרטיס הדיינרס שלה נגנב על ידי מייק בן ארי ועל כן פנתה מיד לחברת האשראי לצורך ביטול הכרטיס. באותו היום (6 ביוני) משהתברר לורד כלש אודות מעשה הגניבה של כרטיס האשראי הנ"ל על ידי החייב, היא פנתה לחוקר מהרשות לני"ע ודיווחה לו". לפיכך, צוין במכתב התגובה של הגרושה כי טענות הנאמן משוללות יסוד ומדובר במידע כוזב ושגוי.

מתיקי לואי ויטון ועד פסנתר כנף

הנאמן טוען עוד בתגובה שהגיש לבית משפט כי ורד בן ארי מתגוררת בדירת פאר יוקרתית ששוויה נאמד בכ-16 מיליון שקל וכי מייק בן ארי הוא הבעלים הרשום של מחצית מהדירה.
"בדירת הדופלקס המפוארת מצוי רכוש יוקרתי רב", טוען הנאמן וממשיך: "עשרות רבות של זוגות נעליים יוקרתיות, עשרות תיקי יוקרה (לואי ויטון, MICHAEL KORS), תכשיטים יוקרתיים בשווי מצטבר של מאות אלפי דולרים, תמונות יוקרתיות, מאות פריטי טיפוח ואיפור יוקרתיים, נברשות, מותגים מובילים, מאות פריטי ביגוד יוקרתיים, מכשירי חשמל יוקרתיים, ריהוט יקר ויוקרתי, פסנתר כנף של מותג מוביל בתחום הפסנתרים ועוד. להערכת הנאמן שווי המיטלטלין לבדו שבדירה מגיע למצער למיליוני שקלים רבים".
2 צפייה בגלריה
הונאה כספית
הונאה כספית
600 מיליון שקל חובות
(צילום: Shutterstock)
עוד טוען הנאמן כי חלק קטן מהתכשיטים המצויים בידי ורד בן ארי כוללים למשל על פי הערכה שיש בידו "זוג עגילים בודד בשווי מוערך של כ-20 אלף דולר, צמיד יד בשווי 10 אלף דולר, 2 שעוני דיור בשווי של כ-10 אלף דולר ועוד".
הנאמן טוען כי כלל הכספים והרכוש שקיבלה ורד בן ארי מהגרוש שלה ומהחברה שלו לאורך השנים "מקורם בכספי משקיעים שבן ארי הונה אותם". לבסוף, טוען הנאמן כי הוא "מנהל בימים אלה חקירה מקיפה בנוגע למערכת היחסים הכספית, הכלכלית, העסקית והמשפחתית שבין מייק בן ארי לבין ורד כלש בן ארי".
מנגד, ורד כלש בן ארי מכחישה בתוקף את שנטען כנגדה על ידי הנאמן. במסגרת שיחה שהתקיימה עמה אתמול מסרה בתגובה באשר לכרטיס האשראי כי "אכן מייק גנב ממני כרטיס אשראי דיינרס והשתמש בו. ברגע שגיליתי את זה התקשרתי לחוקר רשות ני"ע והורתי לחסום את הכרטיס".
באשר לטענה כי קיבלה בין 25 ל-30 מיליון שקל, מסרה: "מדובר בקשקוש. אני לקוחה של מייק ככל הלקוחות. השקעתי אצלו מכספי שלי 4.5 מיליון שקל וקיבלתי החזר חודשי של 45 אלף שקל - זה בעצם 12% לשנה. מעבר לזה לא קיבלתי שקל. הכספים שהשקעתי הם שלי בלבד. מכרתי דירה שלי כדי להשקיע כספים בחברה של מייק".
לגבי טענת הנאמן לדופלקס והפריטים היוקרתיים בו, אמרה כי "אני ומייק היינו נשואים בסך הכול 7 שנים. אני גרושה ממנו כבר 14 שנה. הוא הקים את החברה ב-2004 ואנחנו התגרשנו ב-2007. בשלוש השנים האלה אכן רכשנו את הדופלקס ב-2006 ברמת אביב ב-5.5 מיליון שקל. מכרנו דירה שקנינו כשנישאנו בשיכון דן ולקחנו את השאר משכנתה כדי לרכוש את הדופלקס.
"הפנסתר הוא בן 100 שנה. שיפצתי אותו והוא מורכב משני פסנתרים. התכשיטים שהנאמן מאזכר לא נרכשו על ידי מייק אלא על ידי בני זוג אחרים שהיו לי במהלך ה-14 השנים האחרונות.
"היחסים ביני ובין מייק הם יחסים של לקוחה ואין בלתו. ב-4 שנים האחרונות מייק גר במונטונגרו ומעולם לא הייתי אצלו. היחסים שלנו קשורים רק להורות משותפת ואני כלקוחה שלו".
בסיום השיחה היא הדגישה: "אני הקורבן הכי גדול בסיפור הזה כי גם איבדתי את כספי אצל מייק וגם רוצים לקחת לי את הדירות. הגירושין שלנו הם לא פיקטיביים וב-14 השנים האחרונות הייתי רוב הזמן בזוגיות עם אחרים".