עכשיו זה רשמי. מייק בן ארי, החשוד בהונאה של מאות משקיעים, שכר משרד עו"ד ישראלי שייצג אותו בהליכים המשפטיים נגדו. מדובר במשרד דורון, טיקוצקי, נס, קנטור, גוטמן, עמית גרוס ושות'. בין השאר ייצג המשרד את בן ארי בתחום חדלות הפירעון והיבטים של מיסוי. הודעה על כך נמסרה בימים האחרונים לביהמ"ש המחוזי בתל אביב באמצעות עוה"ד שי גליקמן מהמשרד, שעידכן את השופט חגי ברנר כי המשרד קיבל את ייצוג בן ארי. בייפוי הכוח מינה בן ארי את עו"ד ירון טיקוצקי וכל עורך דין במשרד לייצגו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בן ארי נעצר בתחילת אפריל השנה על ידי חוקרי הרשות לניירות ערך ושוחרר בערבות בנקאית של שני מיליון שקל, אך עזב את הארץ לחו"ל. 700 משקיעים המיוצגים על ידי עוה"ד איתן ארז ומור בן שושן טוענים לחוב של כ-600 מיליון שקל של בן ארי כלפיהם, אבל ישנם עוד משקיעים המיוצגים על ידי עורכי דין נוספים.
1 צפייה בגלריה
מייק בן ארי
מייק בן ארי
מייק בן ארי
(צילום: חן גור אריה)
בפן האזרחי, מינה בית המשפט כנאמן לנכסי החברה של בן ארי ולנכסיו את עו"ד ליאור דגן, המקיים חקירות, ותפקידו לצבור בקופה כמה שיותר נכסים של בן ארי. במקביל מקיימת רשות ני"ע חקירה בעניינו.
לאחרונה עידכן הנאמן עו"ד דגן את בית המשפט וציין כי "מדובר בכ-1,000 משקיעים שונים שאיבדו את כספם, חלקם איבדו ממש את עולמם ואת כל רכושם. מבדיקה ראשונית של מסמכי החברה עולה כי היקף כספי המשקיעים ש'נעלמו' עומד על למעלה מ-500 מיליון שקל". בית המשפט הפדרלי לענייני פשיטת רגל בניו-יורק ציווה לאחרונה על תפיסה וניהול של נכסים של בן ארי.
700 משקיעים המיוצגים על ידי עוה"ד איתן ארז ומור בן שושן טוענים לחוב של כ-600 מיליון שקל כלפיהם, אבל ישנם עוד משקיעים המיוצגים על ידי עורכי דין נוספים
משקיעים רבים טוענים כי בן ארי, באמצעות החברה שלו, הוציא ממאות משקיעים כספים שיועדו לכאורה להיסחר באפיקי השקעה שונים, אבל בפועל נמנע מלהשקיע את הכספים והיה משלם להם את הריביות האסטרונומיות שהבטיח להם מכספי הקרן, כך שהמשקיעים החדשים שהצטרפו שילמו למשקיעים הוותיקים יותר. "מדובר בסיפורים מזעזעים, הכוללים גם כמה מקרים שבהם משפחות איבדו בין 2 ל-12 מיליון שקל למשפחה והפכו לחסרות כל", טען לאחרונה עו"ד ארז.
עו"ד ארז מסר בתגובה: "אנו מייצגים 700 משקיעים. מייק בן ארי נמלט לחו"ל תוך ניצול העובדה שחויב בהפקדת ערבות נמוכה מאוד של 2 מיליון שקל בלבד. מכיוון שנמלט ממשמורת חוקית הוא מוגדר עבריין נמלט. הוא מסתתר במונטנגרו".
באי כוחו של בן-ארי ממשרד דורון, טיקוצקי, נס, קנטור, גוטמן עמית גרוס ושות', מסרו: "הפנייה לייצוג מעידה על כוונתו ועל רצונו של מייק להגיע להסדר נושים, ואנו עמלים על כך".