שוב יוזמה יצירתית עוקפת סגר: קבוצת קניוני עופר (מליסרון) תאפשר רכישה בחנויות של כל 17 הקניונים שלה, כולל משלוח עד הבית ללא תשלום, מבלי לבקר בקניון. המשלוח הוא חינם בקנייה מעל 50 שקל ויגיע תוך 24 שעות.
השירות יינתן החל מיום ג' הקרוב, באמצעות אפליקצית MY OFER של החברה וכן באתר האינטרנט של החברה. יופיעו שם מספרי טלפון רלוונטיים להזמנה. הקניונים יעסיקו מלקטים ושליחים (עובדי החנויות) שיעניקו שירות לכל מי שיזמין מוצרים - עד הבית.
מדובר בקניונים רמת אביב, קיריון, חוצות המפרץ, גרנד קניון חיפה, גרנד קניון ב"ש, לב חדרה, קניון השרון בנתניה, מרום ר"ג, סירקין פ"ת, הקניון הגדול פ"ת, הגבעה בגבעת שמואל, בילו סנטר, רחובות, נס ציונה, לב אשדוד ואדומים.

רשימת החנויות עדיין מתגבשת

שימו לב שלא כל החנויות ייקחו בהכרח חלק ביוזמה. בהנהלת הקניון מגבשים כעת את רשימת החנויות המשתתפות והיא תתעדכן באפליקציה. בהנהלת הקניון פונים כעת לכל החנויות הפרטיות והרשתות הפועלות בקניונים. יש חנויות ורשתות שמחזיקות אתר אונליין משלהן, אך המשלוחים בו לא בהכרח זמינים תוך 24 שעות.
יש חנויות שלא מחזיקות אתר אינטרנט מכירתי, בעיקר חנויות פרטיות אבל גם רשתות כמו H&M. זאת תהיה הזדמנות לקנות מהן גם בסגר. חלקן מתפעלות אתר לא מכירתי שיאפשר בחירה של פריטים. אחרות יאפשרו סיור בחנות יחד עם נציג החנות שיענה למתקשרים, שיבחר יחד עם הצרכן פריטים בטלפון או בשיחת וידיאו.
הקניון ישמש למעשה כמרכז לוגיסטי של החנויות ויאפשר לתושבי העיר בה נמצא הקניון להמשיך לקנות בקניון ולהקל על הלקוחות ברכישות בתקופת הסגר.
לדברי משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני עופר: "אנחנו מנסים להיות יצירתיים תוך שמירה על החוק ואי עצירת גלגלי המשק. אנחנו רוצים לסייע לשוכרים בתקופת הסגר ולהביא את הקניון עד בית הלקוח. המטרה היא להנגיש את הקניות, בעיקר לחנויות שלא מחזיקות פלטפורמת אונליין, ללא עלות לשוכר וללקוח. כך גם נוכל להמשיך להעסיק את העובדים שיעשו את השליחויות ולא להוציאם לחל"ת".

גם גולף ונעמן מציעות משלוחים דרך הטלפון

השבוע פורסם ב-ynet שרשת גולף אנד קו החלה להציע שירות הזמנות טלפוני עם משלוח לאיזור גוש דן, בתוך יום עסקים אחד. ארומה ישראל מציעה משלוחים לרכב מחמישה סניפים ועיריית רעננה גייסה 13 עובדים שלה לבצע משלוחים עבור עסקים בעיר. גם רשתות נעמן ורדינון החלו להציע שירות משלוחים טלפוני ומאפשרות סיור וירטואלי בחנויות, הכל כדי לעודד צרכנים לקנות על אף הסגר. לא כל הצרכנים מעוניינים או מנוסים בקנייה אונליין והקנייה הטלפונית אמורה להניב משלוח זריז יותר.
מדובר במגמה הפוכה לזאת שרווחה בשוק לפני משבר הקורונה, לפיה רשתות ביטלו את האפשרות להתקשר לסניפים או שהיה קשה מאוד להשיג מענה טלפוני בסניף עצמו.
עוד פורסם השבוע, כי המסעדנים הודיעו שיספקו שירות טייק אוויי שיתחזה לשירות משלוחים, כיוון שייעשה ממרחק של 10-7 מטר. רשתות כמו קפה קפה הודיעו כי לקוחות יוכלו לגשת לסניף לעמוד מולו ולצעוק את הזמנתם. אנשי הסניף יבואו לגבות תשלום ו"שליח" יספק את המשלוח ללקוחות. השירות הזה עשוי להיות מורחב גם לחנויות אופנה ובתי עסק נוספים".
1 צפייה בגלריה
התקהלויות בכיכר דיזינגוף בת"א
התקהלויות בכיכר דיזינגוף בת"א
תורים לקפה הבוקר רגע לפני הסגר, בכיכר דיזנגוף בת"א
מדובר ביוזמה אליה הצטרפו מסעדות מקבוצת קפה קפה, ביניהן: קפה קפה, לחם ארז, פרש קיטשן, לחם בשר, חומוס כספי, וגם: פלאפל בריבוע, עד העצם אקספרס, בורגר ראנץ', פיאנו פיאנו, נגיסה, Wok A way, Walk to walk, צוקה, אצה סושי בר, Lelo, הסושיה, רובן, יומנגס, פאזל בורגר, BBB, אגדיר וריבר.
רונן נמני, מבעלי קפה קפה, אמר אז ל-ynet: "מדובר בהגבלות הזויות של המדינה. אין סיבה להחלטה המטורפת של הממשלה לא לאפשר טייק אוויי. אנחנו שומרים על התקנות. עומדים במספר האנשים, עומדים בתו הסגול, למה הגבלות חסרות חשיבה? יש המון רשתות ומסעדות ובתי קפה שאין להן טעם לפתוח בלי טייק אוויי כי משלוחים זה לא תמיד כלכלי. עם הטייק אוויי כן ישתלם להם לפתוח. אני מאוד מקווה שזה כן ישנו את ההחלטה שלהם".