ראש אגף התקציבים המתפטר, שאול מרידור, הגיע אתמול ללשכתו כדי לאסוף את חפציו. לא מעטים מהעובדים נפרדו ממנו בצער, אך היו כמובן גם מקורבים לשר האוצר ישראל כץ שלא הזילו דמעה על פרישתו.
הרוחות במשרד האוצר סערו. שיחת היום הייתה כמובן ההתפטרות של מרידור שלוותה במכתב מלא בטענות קשות כלפי התנהלותו של השר כץ. האחרון טען אתמול כי מאחורי ההתפטרות עומדים מניעים פוליטיים ואמר כי מרידור "חזר לשורשים המשפחתיים של עוינות ושנאה כלפי נתניהו, כלפי הליכוד".
2 צפייה בגלריה
החשבת הכללית לשעבר מיכל עבאדי-בויאנג'ו
החשבת הכללית לשעבר מיכל עבאדי-בויאנג'ו
החשבת הכללית לשעבר מיכל עבאדי-בויאנג'ו
(צילום: גיל יוחנן)
הוא כיוון לכך שדן מרידור, אביו של ראש אגף התקציבים היוצא, התפטר מתפקידו כשר האוצר בממשלת נתניהו הראשונה. גם ראש הממשלה נתניהו התייחס אתמול להתפטרות ואמר: "הממשלה הנבחרת צריכה להחליט, ולא הפקידים. ההחלטה היא שלנו. אנחנו עושים את הדברים הנכונים למדינת ישראל. אני לא חושב שאזרחי ישראל צריכים לדאוג".
2 צפייה בגלריה
 שאול מרידור וישראל כץ
 שאול מרידור וישראל כץ
שאול מרידור וישראל כץ
(צילום: אבי מועלם)
באוצר כבר נשמע אתמול שמה של המועמדת להחליף את מרידור בראשות אגף התקציבים: מיכל עבאדי-בויאנג'ו, שכיהנה במשך שש שנים כחשבת הכללית באוצר. עבאדי, שכבר קיבלה אתמול פנייה מכץ, היא האישה היחידה שמילאה את תפקיד החשב ונחשבה למצוינת. היא גם מקובלת מאוד על פוליטיקאים רבים, ממפלגות שונות. בין השאר היא נחשבת למוערכת על ידי נתניהו, שאף הציע לה בעבר מספר תפקידים, בהם מנכ"לית משרדו ונציבת שירות המדינה. לפני שנים אחדות היא אף נכללה ברשימת המועמדים של ראש הממשלה לתפקיד נגידת בנק ישראל.
לפני שנתיים עזבה עבאדי-בויאנג'ו את המגזר הציבורי והתמנתה ליו"ר בית ההשקעות פסגות, אך סיימה את תפקידה לאחר שנה וחודשיים. לאחרונה שמה הוזכר כמועמדת למשרת המנכ"ל בשני בנקים גדולים. לעת עתה היא טרם השיבה להצעתו של כץ, והוא ביקש אתמול שיוצגו לו מספר שמות נוספים, למקרה שעבאדי לא תרצה לחזור לתפקיד בכיר נוסף במשרד האוצר.
"מה שצריך לקרות כעת זאת הרגעה כללית כאן במשרד", אמר אתמול גורם בכיר באוצר ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet. "האווירה בשבועות האחרונים לא טובה ומקשה על העבודה". הבכיר התכוון בכך למתיחות בין השר כץ לבין היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד אסי מסינג, אותו הוא נמנע מלהזמין לדיונים - וכן למתיחות בין השר למנכ"לית שהוא עצמו מינה, קרן טרנר-אייל. לפני כשבוע, כאשר ביקשה מנכ"לית המשרד להזמין לדיון את היועץ המשפטי, נזף בה כץ בפומבי והציע לה לצאת מחדר הישיבה ו"להיפגש עם מסינג בחדר אחר".

חוות דעת ממבקר המדינה על התנהלות האוצר

אתמול התקיימה שיחה בין היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לבין שר האוצר, ולאחר שהופצו שמועות עיקשות כי במרכז הפגישה עמדו הטענות הקשות של ראש אגף התקציבים המתפטר אודות אופן הובלת המשרד, הוציא מנדלבליט הודעה לפיה "היועץ המשפטי לממשלה קיים שיח מקצועי עם השר ישראל כץ, על רקע טענות שעלו בקשר לעבודה המשותפת עם הייעוץ המשפטי של המשרד".
בתוך כך, הוועדה לביקורת מדינה הודיעה הבוקר כי תפנה למבקר המדינה לבדוק את המתרחש במשרד האוצר בעקבות הטענות החמורות שנכללו במכתב ההתפטרות של שאול מרידור לשר האוצר.
מדובר בטענות על מנהל לא תקין, חשבונאות אסורה בתקציבים של המדינה והדרת פקידים בכירים מישיבות, בהם היועץ המשפטי של המשרד, אסי מסינג. ראש הוועדה הוא ח"כ עופר שלח, שמבקש מהמבקר מתניהו אנגלמן לפתוח בחקירת האירועים במשרד האוצר מאז כניסת השר כץ למשרד.
פורסם לראשונה: 08:34, 01.09.20