המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים: מדד דאו ג'ונס רשם עלייה יומית שישית - הרצף הארוך מזה תשעה חודשים, לאחר שטיפס ב-1.7%. מדד S&P 500 התחזק ב-1.2% ומחק את כל הירידות שלו מתחילת המשבר. נאסד"ק עלה ב-1.1% לשיא חדש. גם מניות התעופה והקרוזים עלו היום - בואינג עלתה ב-12.2% לאחר המלצת אנליסטים, יונייטד עלתה ב-14.8%, קרניבל עלתה ב-15.9%. עליות חדות נרשמו גם באנרגיה - נובל אנרג'י עלתה ב-11.2%. טסלה עלתה ב-7.3% לשיא חדש.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הנפט מסוג WTI ירד היום ב-3.4% (1.36 דולר) למחיר של 38.19 דולר לחבית. זאת, למרות ההסכמה אליה הגיעו בסופ"ש מדינות אופ"ק+ להאריך את תקופת הקיצוצים בתפוקות עד לסוף יולי, במהלכה יקוצצו 9.7 מיליון חביות ביום. ברקע לרידות, סעודיה הודיעה כי בניגוד לחודש יוני, ביולי לא יכללו יותר קיצוצים וולנטריים של 1.8 מיליון חביות ביום מצד שלוש מדינות באזור המפרץ – כוויית, איחוד האמירויות וסעודיה עצמה.
הזהב ננעל היום בעלייה של 1.3% (22.10 דולר) למחיר של 1,705.10 דולר לאונקיה, זאת למרות הירידה באירופה. "הירידה בשבוע שעבר מתחת למחיר של 1,700 דולר, משכה משקיעים שרק חיכו שהזהב ירד קצת כדי להשקיע במחיר נמוך יותר", כך לדברי דניאל גאלי Daniel Ghali, אסטרטג סחורות ב-TD Securities.
הבנק העולמי חותך בחדות את תחזית התוצר של הכלכלה הגלובלית: צופה עתה התכווצות של 5.2% בכלכלה העולמית במהלך 2020, הנתון הגרוע ביותר מאז פוסט מלחמת העולם השנייה. בתחזית הקודמת שפרסם בינואר, צפה הבנק צמיחה שנתית עולמית של 2.5%. ההכנסה לנפש תיפול ב-6.2%, מול נסיגה של 2.9% במשבר הפיננסי.
1 צפייה בגלריה
וול סטריט
וול סטריט
בורסות בצל קורונה
(צילום: AFP)

מניות מרכזיות

למונייד: חברת האינשורטק הישראלית הגישה תשקיף לקראת הנפקה בניו יורק: עד כה גייסה החברה הישראלית 480 מיליון דולר בארבעה סבבים. החברה נוסדה על ידי שני וותיקי תעשיית ההייטק המקומית, דניאל שרייבר ושי וינינגר, ומעסיקה כיום 170 עובדים, מתוכם 60 בישראל. בדיווחים האחרונים שוויה הוערך בכ-2 מיליארד דולר.
בואינג: בסיפורט (Seaport Global Securities) מתחילים לסקר את בואינג עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 277 דולר ("הסיכון ברמתו החמורה ביותר כבר מתומחר במניה").
אמזון: אנליסט RBC קפיטל מארק מאהניי (Mark Mahaney) מעלה את מחיר היעד של המניה מ-2,700 ל-3,300 דולר - מחיר היעד הגבוה ביותר שניתן לאמזון הוול סטריט. ההמלצה כמובן נותרת ללא שינוי, על "תשואת יתר".
מודרנה: בברקליס מתחילים לסקר את המניה עם המלצת "תשואת יתר", ומעריכים כי לחיסון שהיא מפתחת לנגיף הקוביד-19 יש סיכוי גבוה להיות המוצלח ביותר והראשון להגיע לשוק. המניה יורדת ב-0.8% בטרום מסחר.
אמריקן איירליינס הגישה לעובדיה הבכירים הצעה לחבילת פיצויים במקרה שיבחרו בעזיבה מרצון לאחר סיום תקופת הסיוע הפדרלי בסתיו הקרוב (לפי התנאים שנכללו בתוכנית הפדרלית, הסיוע שעמד על 25 מיליארד דולר היה מותנה באיסור פיטורי עובדים לתקופה מוגבלת). החבילה שהוצעה לעובדים מהדרג הניהולי הבכיר כוללת תשלום של עד תשעה חודשי שכר וביטוח רפואי למשך שנתיים והמועד האחרון לקבלת ההצעה הוא יום רביעי הקרוב. אמריקן איירליינס מתכננת לפטר כ-5,000 עובדים לאחר שיחלוף הדד ליין של התוכנית הפדרלית (ב-30 בספטמבר), 30% מכוח העבודה שלה.

המסחר בשאר העולם

בניגוד למגמה בוול סטריט ובאסיה, נעילה שלילית באירופה: ברקע, ספקות המשקיעים באשר לקצב התאוששות כלכלות היבשת: מדד דאקס הגרמני ירד ב-0.2%, כמו גם פוטסי הבריטי, קאק הצרפתי איבד 0.4%. בלונדון - רולס רויס ניתרה ב-13.2%. בפרנקפורט - לופטהנזה זינקה ב-8%, אדידס נחלשה ב-2.3%. בפריז, לואי ויטון והרמס נחתכו ב-2%, לוריאל נסוגה ב-1.9%.
מגבלות קורונה החדשות נכנסות היום לתוקף בבריטניה, הכוללות בין היתר חיוב בידוד של 14 יום לכל מי שמגיע למדינה מחו"ל. שלוש חברות התעופה הגדולות בבריטניה, בעלת השליטה בבריטיש איירייז IAG, איזיג'ט וריאנאייר, הגישו עתירה נגד הממשלה בניסיון לבטל את התקנות.
הייצור התעשייתי הגרמני נפל ב-17.9% בחודש אפריל בהשוואה למרץ השנה - הנפילה החודשית החדה אי פעם, וכאשר התחזיות עמדו על נסיגה של 7.5% "בלבד". בהשוואה לחודש אפריל 2019 עומדת הנפילה על 25.3%. את הנתונים מפרסמת הבוקר הלשכה הגרמנית
בנעילה באסיה: מדד ניקיי עלה ב-1.4%, האנג סנג ירד ב-0.1%, שנגחאי עלה ב-0.2%. בבנקים בטוקיו - מיצובישי פיייננשל וסימיטומו טיפסו ב-4.5%, מיטסו עלה ב-5%.
הנסיגה בתוצר היפני עדיין מדאיגה, אבל חמורה פחות מכפי שחשבו: לפי העדכון השני, כלכלת יפן התכווצה ברבעון הראשון ב-2.2%, מול תוצר שלילי של מינוס 3.4% בנתון הראשוני שפורסם בחודש מאי. הוצאות משקי הבית ירדו ברבעון הראשון ב-0.8%, מול 0.7% בנתוני מאי, ההשקעות צמחו ב-1.9%, הפתעה לטובה מול נתוני מאי, שהציגו נסיגה של 0.5% בהשקעות. ברבעון הרביעי התכווץ התוצר היפני ב-6.3% כך שלאחר הנסיגה ברבעון הראשון היא נכנסה רשמית למיתון.
פורסם לראשונה: 07:25, 08.06.20