בית המשפט המחוזי בתל אביב (השופטת אסתר נחליאלי חיאט) אישר בשבוע שעבר בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברות הביטוח מנורה מבטחים, שומרה, איי-די-איי, שירביט ושלמה חברה לביטוח. בתובענה הייצוגית שהוגשה באמצעות עוה"ד מיכאל בך ורון לדרמן ממשרד בך, לדרמן ושות', נטען כי חברות הביטוח נמנעות, כמדיניות, מלהוסיף ריבית על תגמולי ביטוח שהן משלמות בכל ענפי הביטוח, בכל סוגי הביטוח ובכל פוליסות הביטוח, בניגוד להוראות חוק חוזה הביטוח.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
התובעים טענו כי בהתאם לחוק חוזה הביטוח, סכומי הריבית שצוברות חברות הביטוח על תגמולי הביטוח, בתקופה שמתחילה מתום 30 יום ממועד מסירת התביעה ועד למועד התשלום בפועל, שייכים למבוטחים, בעוד שבמשך שנים שילשלו חברות הביטוח את הכספים לכיסן במקום להעבירם למבוטחים. מנגד, טוענות חברות הביטוח כי 30 הימים נמנים מהמועד שבו נמסרו למבטח מלוא המסמכים. כלשון אחת מחברות הביטוח, המועד שבו נמסר לחברת הביטוח "המסמך האחרון" הנדרש לבירור החבות.
1 צפייה בגלריה
 אושרה הגשת תביעה ייצוגית נגד חברות ביטוח בעניין אי הוספת ריבית על תגמולי ביטוח
 אושרה הגשת תביעה ייצוגית נגד חברות ביטוח בעניין אי הוספת ריבית על תגמולי ביטוח
אושרה הגשת תביעה ייצוגית נגד חברות ביטוח בעניין אי הוספת ריבית על תגמולי ביטוח
(צילום: shutterstock)
החלטת השופטת חיאט ניתנה לאחר שבפברואר נתן ביהמ"ש המחוזי בתל אביב (השופט רחמים כהן) פסק דין בתובענה ייצוגית נוספת באותו עניין, שהוגשה גם היא באמצעות משרד בך, לדרמן ושות', נגד חברות ביטוח אחרות. ביהמ"ש הורה למנות מומחה כדי לקבוע את הסכומים שיהיה על חברות הביטוח להשיב לציבור.
מיכאל בך עורך דיןמיכאל בך עורך דין

לטענת באי כוח התובעים, תביעות אלה צפויות "לסייע לטפל ברעה החולה הנפוצה ביותר בשוק הביטוח - פרקטיקת ההתשה, הטרטור וגרירת הרגליים בה נוהגות חברות הביטוח בעת שהן נדרשות לממש את הכיסוי הביטוחי שהובטח על ידן. כעת, חברות הביטוח יידרשו 'לשלם את החשבון' למבוטחים, באופן שצפוי להפחית את התמריץ שלהן לגרור את המבוטחים ולהתישם, וכן צפוי להוביל להשבה של סכומי עתק למבוטחים".
מבאי הכוח של הנתבעות לא נמסרה תגובה.