בשורה לתעשייה: יצרנית הרכבות הספרדית CAF (כאף) תבצע רכש גומלין בהיקף של 663 מיליון שקל מ-35 חברות ישראליות. חלק גדול מהרכש ייעשה בשלוש עד חמש שנות ההקמה של פרויקט הרחבת הקו האדום והקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים, והיתרה תתפרס על פני משך חיי החוזה – 28 שנה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
היקף הפרויקט מוערך בכשני מיליארד אירו וחלקה של CAF הוא כמחצית הסכום, כך שמחויבותה לרכש גומלין עומדת על כ-200 מיליון אירו. היא זכתה בפרויקט עם חברת שפיר הישראלית, והשתיים צפויות להתחיל בעבודת התכנון בקרוב. בניית הפרויקט תימשך כחמש שנים.
2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בירושלים
(צילום: EPA)
תוכנית המימוש אותה אישרה החברה הספרדית מול הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה כוללת רכש מהתעשייה הישראלית, פעילות הרכבה של הקרונות, רכש שירותים מספקים כחול-לבן, פעילות מחקר ופיתוח משותפת עם חברות טכנולוגיה ישראליות וגיוס והכשרה נרחבים של עובדים מקומיים. בנוסף, CAF מתכננת להעסיק יותר מ-100 עובדים חדשים בעבודות ההקמה, ההפעלה והתחזוקה בשני העשורים הקרובים.
בין החברות הישראליות שייהנו משיתוף הפעולה התעשייתי עם CAF: מובילאיי, OSG המייצרת חלונות ייחודיים, אינטר אלקטריק העוסקת בחשמל וחברות הייטק וסייבר.
לדברי שר הכלכלה, עמיר פרץ, "רכש הגומלין משמעותי עבור התעשייה בישראלית בכלל ובעת הזו של מגיפת הקורונה בפרט. מתווה תוכנית המימוש של חברת CAF מהווה צעד משמעותי לחיזוק מגזר התחבורה בארץ. אני מתכוון להמשיך ולהיאבק כי רכש גומלין יבוצע בהיקפים המקסימליים בכל עסקה ועסקה".
2 צפייה בגלריה
עמיר פרץ
עמיר פרץ
שר הכלכלה, עמיר פרץ
(צילום: משי בן עמי)
מנכ"ל CAF ישראל, מיקי רביב אמר כי "כמי שגדל בעיר פיתוח ומכיר בחשיבות של כל מקום עבודה בישראל, ובמיוחד כעת במשבר הקורונה, אני מודה על ההזדמנות לחבר את החברה הבינ"ל, שאת פעילותה בארץ אני מוביל, עם עשרות חברות ישראליות שתצטרפנה לתעשייה הרכבתית שהולכת וגדלה כאן. כמו כן, אנו גאים להעסיק יחד עם שותפתנו – חברת שפיר הנדסה, מאות עובדים ישראליים שיוכשרו למילוי מגוון תפקידים בעולם הרכבות הקלות".