חברת רשתות תאורה, הבעלים של רשת מחסני תאורה, המפעילה 48 סניפים ברחבי הארץ, תוכל לפעול בימי הסגר. זאת, בעקבות תיקון התקנות ובכפוף לכך שתציע למכירה ותמכור מוצרים חיוניים בלבד ותעמוד במגבלת התפוסה הקבועה בתקנות. כך הבהירו נציגי המדינה בבג"ץ במסגרת עתירה שהגישה החברה בדרישה לביטול האיסור על פתיחת חנויותיה בזמן הסגר הקודם בחודש אוקטובר. זאת לאחר שקיבלו דו"חות על הפרת ההנחיות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עוד הבהירו נציגי המדינה, כי הוראות אלה יחולו על כל בית עסק המהווה "חנות למכירת מוצרים חיוניים או בית עסק למתן שירות חיוני".
2 צפייה בגלריה
מחסני תאורה
מחסני תאורה
מחסני תאורה
(צילום: אריאל בשור)
הרשת טענה בעתירה שהגישה באוקטובר, באמצעות עורכי הדין רם ז'אן ורועי דותן ממשרד עוה"ד AYR - עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות', כי נמנעה ממנה האפשרות לפתוח את חנויותיה - חנויות לפתרונות תאורה, הגם שעיקר עיסוקה בממכר ציוד חיוני הנחוץ לתחזוקת הבית.
מהחלטת בג"ץ עולה כי ביום שישי האחרון הגישה המדינה בהסכמה הודעת עדכון נוספת שבה נמסר על תיקון נרחב בתקנות שנכנס לתוקפו עם הסגר השלישי. על פי תיקון זה, בהגדרת חנות למכירת מוצרים חיוניים או בית עסק למתן שירות חיוני אשר תוכל לפתוח את שעריה גם בתקופת הסגר, תיכלל גם חנות לממכר מוצרים הדרושים לתיקונים חיוניים, לתחזוקת מערכות תשתית של הבית, כגון תיקונים במערכת חשמל, אינסטלציה, גז וחימום ובלבד שהיא מציעה למכירה ומוכרת מוצרים אלה בלבד.
2 צפייה בגלריה
עו"ד רם ז'אן
עו"ד רם ז'אן
עו"ד רם ז'אן
(צילום: אופיר אייב)
נוכח ההסכמות אליהן הגיעה הרשת ונציגי המדינה ולמעשה יכולתה לפעול בסגר השלישי, הודיעה הרשת כי אינה עומדת עוד על עתירתה.