משה עמיר, שפרש לאחרונה לאחר חודשיים בלבד מתפקיד מנ"כל ברימאג יבואנית ומשווקת מוצרי חשמל, ימונה למנכ"ל רשת המשביר שבשליטת רמי שביט - כך נודע ל-ynet. עמיר יחליף את שביט שמילא את התפקיד בארבע השנים האחרונות, מאז פרש המנכ"ל הקודם, אסף בן דב. מחר (ב') מינויו צפוי לבוא לאישור דירקטוריון המשביר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לאחרונה משך המשביר תשומת לב רבה, לפחות מצד המשקיעים בשוק ההון הישראלי. המניה זינקה מתחילת החודש ב-175%, ללא הסבר ברור או דיווח כלשהו מצד החברה. מדובר בזינוק לא אופייני למניה שבשיאה נסחרה לפני עשור נסחרה ב-700 מיליון שקל והתרסקה לאחר מכן ל-140 מיליון שקל בלבד. כרגע, לאחר שהעליות התמתנו ובשבוע האחרון נפלה המניה בכ-35%, שווי השוק של החברה עומד על כ-295 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
המשביר לצרכן
המשביר לצרכן
המשביר לצרכן
(צילום: יריב כץ)
עמיר מביא אתו ניסיון רב בתחום הסחר והאופנה: הוא שימש במשך שמונה שנים כמנכ"ל רשת H&O שמעין מתחרה למשביר, ולפני כן שימש כסמנכ"ל שיווק ומכירות בגולף. בנוסף, זו לא הפעם הראשונה של עמיר במשביר: בין השנים 2003 ל-2007 שימש כמשנה למנכ"ל המשביר. רמי שביט ישמש כעת כיו"ר החברה בלבד.
מינויו של עמיר הוא חלק מהשינוים שמבצע שביט במטרה להתאים אותה לתקופה, לחזק את הניהול ולהחזיר את הרשת לפסים רווחים. לפני שנתיים מינה שביט את בנו סער לתפקיד "משתלם לניהול".
בין השינויים שביצע שביט בחברה בשנה האחרונה: הרשת קיבלה את הזיכיון של קנת קול מותג האופנה, כולל רישיון לראשונה לייצר תחת המותג ולהפיץ אותו לסיטונאים אחרים. כמו כן, המשביר ביצע לאחרונה מתיחת פנים בניסיון למשוך קהלים צעירים: החנויות שופצו, הלוגו הוותיק שכלל את שם המשביר הוחלף ללוגו עם השם באנגלית, פעילות הספורט הופרדה לחנויות בעלות כניסה נפרדת עם לוגו באנגלית ללא אזכור שם המשביר ועוד. על עמיר תהיה כעת מוטלת המשימה להמשיך לשנות את תדמית הרשת ולשפר את הביצועים.