מעל ל-10 מציעים פוטנציאליים, חלקם גופים ידועים במשק, מתעניינים ברכישה או השקעה בחברת הנסיך מפעל לייצור טחינה. בשבוע שעבר פנו שני כונסי הנכסים ומנהל ההסדר, שמונו על ידי בית משפט לאחרונה לקבוצת הנסיך, על מנת להאריך את המועד להגשת הצעות מטעם מציעים שונים עד ה-25 בדצמבר במקום ה-15 בדצמבר.
בהודעת העדכון שהגישו מנהל ההסדר עו"ד ליאור מזור וכונסי הנכסים מטעם הבנקים, הנושים המובטחים של החברות, עו"ד ישראל בכר ועו"ד רון חכים, צוין כי "נרשמה התעניינות לא מבוטלת בחברות ובפעילותן, ובעלי התפקיד מקיימים מגעים מאומצים במספר גזרות בעניין זה. מטעמם של מספר מתעניינים נרשמה פנייה למתן אורכה במועד להגשת הצעות. זאת, על מנת לאפשר להם להשלים בדיקות ולקבל נתונים הדרושים להם לצורך כך. מתן הארכה המבוקשת יכול שיאפשר מצוי טוב יותר של מהלכי המכר".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
טחינת הנסיך
טחינת הנסיך
טחינת הנסיך
(צילום: אביהו שפירא)
לאחרונה הודיעו שני כונסי הנכסים ומנהל ההסדר לבית משפט כי הגיעו לכלל מסקנה כי מתקיימת הצדקה בחידוש פעילות הייצור במפעל, במתכונת בה יקוים ייצור באופן מצומצם.
בעלי התפקיד שאמונים על גיבוש הסדר הנושים של חברות שמייצרות את טחינת הנסיך חידשו את הייצור במפעל, כנגד הזמנות בשווי מיליוני דולרים שהתקבלו מלקוחות בחו"ל. במקביל, הודיעו בעלי התפקיד לבית המשפט כי כבר קיימים מתעניינים ברכישת פעילות המפעל והמקרקעין בהיקף 6,500 מ"ר עליו הוא ממוקם. "נרשמה התעניינות לא מבוטלת בממכר, לרבות מצד מספר גורמים בעלי איתנות פיננסית מוכחת, ניסיון וידע בשוק ייצור ושיווק מוצרי מזון", הודיעו לבית-המשפט. בעלי התפקיד מונו בעקבות בקשה לעיכוב הליכים שהגישה טחינת הנסיך לפני כחודש ימים לאחר שנקלעה לחובות של כ-143 מיליון שקל.
חברת הנסיך מפעל לייצור טחינה וחברות בקבוצה טענו במסגרת הבקשה לצו עיכוב הליכים כי מדובר "בקבוצת חברות, עיקרן המפעל לייצור טחינה, שהחל את פעילותו העסקית בשנת 1991. מפעל ייצור הטחינה הנמנה על מפעלי ייצור הטחינה הגדולים ביותר במזרח התיכון, פעילותו העסקית גלובאלית החוצה את גבולות המדינה. מוצריו מיוצאים לארה"ב, לאירופה ולמדינות רבות בעולם. המפעל הממוקם בכפר עילבון, מייצר ומשווק טחינה "גלילית" משובחת, המשווקת בישראל ברשתות שיווק גדולות ובעולם (ארה"ב), לקוחות הפעילות העסקית מונים בין היתר, לקוחות תעשיה (מפעלים), לקוחות מוסדיים (בתי מלון, מסעדות, בתי הארחה וכו') ולקוחות קמעונאיים (רשתות שיווק) בארץ ובחו"ל".