דיירים בפרויקט מגורים יוקרתי ברחוב שלמה אלירז 7 בראשון לציון לרגע לא חשבו שהגשם הרב שירד באזור השפלה עלול לפגוע בבניין החדש שלהם. רובם אכלסו אותו לפני כשנתיים בלבד עם סיום הבנייה וקבלת טופס 4 (אכלוס) מהעירייה. אלא שגשם הזלעפות שירד באזור השפלה בליל שבת האחרון, וכלל כ-100 קוב מים, הוביל לכך שהצינורות שאמורים להניע את המים אל קולטני העירייה - קרסו על מכוניות שחנו בחניון הבניין.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הפרויקט נבנה על ידי קבוצת דוניץ. בזה אחר זה הגיעו השכנים המתגוררים בפרויקט לחניון בשעות הבוקר של יום שבת וראו כיצד הצינורות קרסו על מכוניותיהם. לשכן אחד נשבר החלון מצינור ואילו אחר ראה כיצד פח הרכב שלו התעקם בעקבות המשקל שנחת עליו.
2 צפייה בגלריה
ליקויי בנייה פרויקט ינוב ראשון לציון
ליקויי בנייה פרויקט ינוב ראשון לציון
מכוניות שניזוקו בפרויקט בראשון לציון
(צילום: עצמי)
"בשעות הקטנות של הלילה ראינו שהרחוב פה מוצף, המים נכנסו אל תוך המכוניות, אבל אני לא דאגתי כי אני החנתי בחניון של הבניין", סיפר דייר בבניין. "בבוקר ירדתי לראות משהו ברכב וראיתי של הרכבים מלאים במים בחניון התת קרקעי. פנינו מהר לקבלן ולעירייה והם באו, אלא שכאן החל הבלגאן".
כבר ארבעה ימים שתושבי הבניין נמצאים באמצע ריב בין שלושה גורמים, הקבלן, העירייה ותאגיד המים העירוני מניב. לדברי הדיירים, אנשי חברת הקבלן שסיירו במקום אמרו להם שהבעיה היא שבשכונה החדשה יחסית תשתיות הניקוז לא טובות. הדיירים סבורים כי ייתכן שטענה זאת נכונה, שכן גם ברחוב המכוניות טבעו במים. "אם זה נכון, זה לא יאמן שבונים שכונה חדשה בראשון לציון בלי תשתיות ביוב ב-2020", אמר אחד השכנים.
2 צפייה בגלריה
ליקויי בנייה פרויקט ינוב ראשון לציון
ליקויי בנייה פרויקט ינוב ראשון לציון
מכוניות שניזוקו בפרויקט בראשון לציון
(צילום: עצמי)
דיירת אחרת סיפרה כי היא גילתה על הנזק בעקבות תמונות בקבוצת הוואטסאפ של הבניין. "חשבתי שבעירייה ישלחו נציג, אבל זה לא קרה. דיברתי עם לשכת מהנדס העיר ושוב חשבתי שישלחו נציג אבל שלחו אותי למנהל אגף תשתיות שאמר לי: 'מה את מתקשרת אליי? זה חניון פרטי', וניתק לי בפרצוף'".
לדבריה, עד היום איש לא הגיע מהעירייה. "אנחנו רוצים פתרון, כי היום יהיו עוד גשמים ונאמר לי שאם אני כל כך מפחדת, אז עדיף שאחנה בחוץ. כלומר הם רוצים שנוציא 200 רכבים לרחוב ולא איפה שהייתה בריכה".

תגובות

מקבוצת דוניץ נמסר בתגובה: "הצינורות לא אמורים לשאת כמויות מים אדירות שמגיעות ממערכת הניקוז העירונית. כתוצאה מכך, צינור אחד קרס ונגרם נזק לשתי מכוניות. מרבית המכוניות שנפגעו חנו ברחוב ולא בשטח הבניין. יצוין כי הבניין נמסר לפני למעלה משלוש שנים, זאת לאחר שקיבל את כל האישורים של מכון התקנים ותעודות גמר של העירייה לאכלוס הבניין.
"הטענה שהצינורות קרסו בשל העובדה שלא חוברו לצינורות הניקוז של עיריית ראשון לציון היא לא פחות מהזויה, אף בניין לא יכול לקבל טופס 4 ללא כל החיבורים הנדרשים לתשתיות העירוניות. הבניין נמסר כאמור לפני למעלה משלוש שנים ובמשך כל השנים לא התעוררה כל בעיה בחיבורי הבניין לניקוז. מאחר שהנזקים נגרמו כתוצאה מכשל של תשתיות עירוניות של ראשון לציון החברה אינה אחראית להם".
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "מדובר בבניין בן כ-20 קומות שנבנה על ידי חברת דוניץ ואוכלס לפני כשנתיים. מהנדס מטעם העירייה בדק את הבניין לאחר קבלת התלונה, ובדיקתו העלתה כי הצפת המרתף נוצרה כתוצאה מקריסת צינור איסוף מי גשם פנימי של הבניין עצמו, שאסף את המים מכל גגות ומרפסות הבניין וככל הנראה לא עמד בעומס. מהנדס מטעם העירייה פנה לוועד הבניין ולקבלן שביצע את הפרויקט בדרישה לטיפול דחוף בליקויים לרבות דרישה לחוות דעת הנדסית".