סופר-פארם נכנסת לשוק המוצרים לגיל השלישי: ענקית הפארמה תהפוך לשותפה בגוד לייף, רשת שהקים עופר איתני ומתמחה במוצרים בתחום. סופר-פארם תרכוש 10% מהרשת עם אופציה לרכישת 50% נוספים. מדובר בתחום שקורץ מאוד לסופר-פארם בעקבות מוצרים כמו חיתולים ותכשירים למבוגרים, ציוד ועוד.
סופר פארם, שנמצאת בתחרות מתגברת מצד רשת הפארם B של שופרסל, הרשת הצעירה גוד פארם בשותפות עם רמי לוי, וגם מחנויות סטוק, שהגדילו את מחלקת מוצרי הניקיון והטואלטיקה, מחפשת להתרחב ולהתבדל. תחום העסקים המיועדים לגיל השלישי נחשב לדבר החם בעולם השיווק ולשוק צומח, בהתאם להארכת תוחלת החיים של אוכלוסיית המערב. הערכות הן כי כלכלת הגיל השלישי מגלגלת 27 טריליון דולר בשנה. גוד לייף תהנה מהרכש והמחירים הזולים שמשיגה סופר-פארם מהספקים, וענקית הפארמה תהנה ממאגר הלקוחות של גוד לייף ובעתיד מהגדלת כוח הקניה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
סופר פארם, גוד לייף
סופר פארם, גוד לייף
סופר פארם, גוד לייף
(צילומים: מירב קריסטל, מנחם עז)
בריאיון שנתנה לאחרונה יעל בנבנישתי, ד"ר למדעי הזקנה ומנכ"לית קרן מגדלי הים התיכון ונצ'רס, שמשקיעה בטכנולוגיות לשיפור חיי הגיל השלישי, אמרה: "לא סתם גם אמזון ואפל משיקות יותר ויותר מוצרים ייעודיים לגיל השלישי. הן זיהו את הטרנד והפוטנציאל".
את גוד לייף הקים איתני לאחר שסגר את מפעל שטיחי כרמל ומכר את חלקו ברשתות הרהיטים ביתילי, אורבן ואי.די. דיזיין. היא הושקה לפני שנתיים עם סניף בראשון לציון וכיום יש לה שניים נוספים ואחד שייפתח בקרוב בירושלים. המטרה היא להתפרס בכל הארץ ולהרחיב את הפעילות מעבר למכירת ציוד למכירת שירותים נוספים כמו ייעוץ ותיירות תוך ניצול מאגר המידע על האוכלוסייה הרלוונטית שייאסף בסניפים. מנכ"ל גוד לייף הוא ניצן שקל.
מי שגם הצטרף לגוד לייף לאחרונה הוא יעקב הלפרין (58), שפרש מניהול אופטיקה הלפרין והפך ליו"ר הרשת למוצרי הגיל השלישי, מתוך כוונה שיצטרף בהמשך כשותף. "אבא שלי נפטר לפני 11 שנה. עוד קודם לכן חיפשתי עבורו דברים והייתי מביא לו מחו"ל גרביים מיוחדות, ידית מיוחדת למשוך את דלת הרכב , ואז שפורסם שעופר איתני הקים את גוד לייף הרמתי לו טלפון ואמרתי לו שזה גאוני. הצטרפתי כיו"ר ובהמשך אכנס כשותף", סיפר לאחר הצטרפותו.
עוד אמר הלפרין: "אני רוצה לעשות מהפך במחיר מוצרי הספיגה למבוגרים כמו שטיפלתי במחיר המשקפים, ולחתוך את המחיר דרמטית. יש לי קשר ישיר לאחד הקניינים הגדולים של וולמארט, כשהכוונה היא להתחבר דרכו למקורות האספקה של וולמארט זאת תהיה מהפכה. אני רואה בגוד לייף לא רק ביזנס אלא שליחות, כמו שב-19888 כשסיימתי את הצבא ובאתי לאבא ואמרתי שאני רוצה להוזיל את ענף המשקפיים, כך אני רוצה לבצע בחיתולים למבוגרים. היום הענף נשלט על ידי אנשים שמנצלים אוכלוסייה שאין לה ברירה. ייקח לנו שנה-שנתיים ונגיע עם המהפכה גם לקלנועית, מקלות הליכה ועוד. למה צריך לשלם 13,000 שקלים ויותר על קלנועית".