יעקב הלפרין (58), שפרש מניהול רשת האופטיקה הלפרין, הפך ליושב ראש גוד לייף, מתוך כוונה שיצטרף בהמשך כשותף לרשת שמתמחה בשיווק מוצרים לגיל השלישי. גוד לייף הושקה לפני שנתיים עם סניף ראשון בראשל"צ, וכבר מונה שלושה סניפים כשהרביעי ייפתח בקרוב בתלפיות והכוונה היא להמשיך להתפתח בארץ.
הלפרין אישר את כניסתו לרשת, וסיפר על החיבור הראשוני עם איתני: "אבא שלי נפטר לפני 11 שנה. עוד קודם לכן חיפשתי עבורו דברים והייתי מביא לו מחו"ל גרביים מיוחדות, ידית מיוחדת למשוך את דלת הרכב , ואז שפורסם שעופר איתני הקים את גוד לייף הרמתי לו טלפון ואמרתי לו שזה גאוני. הצטרפתי כיו"ר ובהמשך אכנס כשותף".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
יעקב הלפרין על רקע אחד הפסלים באחוזתו
יעקב הלפרין על רקע אחד הפסלים באחוזתו
יעקב הלפרין על רקע אחד הפסלים באחוזתו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עוד הוסיף הלפרין: "אני כעת בניו יורק לפגישות, בין היתר לנושא חיתולים ותחתונים למבוגרים. אנחנו רוצים לייבא את מוצרי הספיגה למבוגרים ישירות ולא דרך יבואנים, וכך לחסוך יד נוספת בדרך כדי להוזיל את המוצרים. אני רוצה לעשות מהפך במחיר מוצרי הספיגה למבוגרים כמו שטיפלתי במחיר המשקפים, ולחתוך את המחיר דרמטית. יש לי קשר ישיר לאחד הקניינים הגדולים של וולמארט, כשהכוונה היא להתחבר דרכו למקורות האספקה של וולמארט זאת תהיה מהפכה. אני רואה בגוד לייף לא רק ביזנס אלא שליחות, כמו שב-19888 כשסיימתי את הצבא ובאתי לאבא ואמרתי שאני רוצה להוזיל את ענף המשקפיים, כך אני רוצה לבצע בחיתולים למבוגרים. היום הענף נשלט על ידי אנשים שמנצלים אוכלוסייה שאין לה ברירה. ייקח לנו שנה-שנתיים ונגיע עם המהפכה גם לקלנועית, מקלות הליכה ועוד. למה צריך לשלם 13,000 שקלים ויותר על קלנועית".
הלפרין, שנחשב לאחד מאנשי השיווק הטובים בארץ, ומי שאחראי להצלחת רשת הלפרין אותה ניהל מאז פטירת אביו, פרש ממנה ב-2021 לאחר 33 שנה. הרשת, לה יש כיום 120 סניפים, מצויה בבעלות משותפת של כל האחים למשפחת הלפרין ולא תמיד היו ביניהם הסכמות. עם עזיבתו אמר: "עייפתי, מיציתי. לא רוצה יותר לשמוע על אופטיקה".
2 צפייה בגלריה
אולם התצוגה של good life
אולם התצוגה של good life
אולם התצוגה של good life
(צילום: מנחם עז)
העסקים המיועדים לגיל השלישי נחשבים לדבר החם בעולם השיווק ולשוק צומח. בראיון שנתנה בסופ"ש ד"ר יעל בנבנישתי, מנכ"לית קרן מגדלי הים התיכון ונצ'רס, שמשקיעה בטכנולוגיות לשיפור חיי הגיל השלישי, היא אמרה כי "כלכלת הגיל השלישי מגלגלת 27 טריליון דולר בשנה, לא סתם חברות כמו אמזון ואפל נמצאות בשוק הזה".
המייסד והבעלים של גוד לייף הוא עופר איתני, שסגר לפני כשנתיים את מפעל שטיחי כרמל ומכר את חלקו ברשתות הרהיטים ביתילי, אורבן ואי.די.דיזיין. המנכ"ל הוא ניצן שקל. אחרי הקמת הרשת אמר איתני: "גם אם אתה בריא בגיל מבוגר, יש צורך בפתרונות לשיפור נגישות, למניעת נפילות וכו', ויש צורך להנגיש את כל המוצרים במקום אחד. הקמתי רשת שהיא למעשה 'שילב' למבוגרים. החזון שלי הוא שנהפוך למרכז לגיל השלישי לא רק בקמעונאות. זה קהל שצריך ייעוץ והקשבה, ולכן פתחנו גם מוקד טלפוני".