מברגר קינג לשייק שאק: דודי שיף, מי שניהל את רשת ברגר קינג מטעמו של בעליה הקודם, המשקיע הצרפתי פייר בסנינו, מונה על ידי הראל ויזל והאחים ירזין למנכ"ל שייק שאק, רשת ההמבורגרים הנחשקת מארצות הברית, שאמורה להגיע לישראל. יורם ירזין אמר כי "הכוונה להשיק את הסניף הראשון של שייק שאק עד סוף השנה".
שיף יהיה אחראי על הקמת רשת ההמבורגרים בישראל, שידועה גם בשייקים שהיא מוכרת, ובהמשך גם ימנכ"ל אותה. שיף יהיה כפוף ליובל סלע, ששותף עם הירזנים בחברת "ירזין סלע", שפועלת בשוק ההסעדה הארגוני, ומסעידה עובדים של חברות ענק כמו גוגל, פייסבוק ואפל, בארץ ובחו"ל. סלע שהתחיל כמנהל משמרת במסעדת עד העצם, שהייתה בבעלות הירזנים, ממונה גם על עסקי המזון הבינ"ל של הקבוצה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
סניף שייק שאק בסיאטל
סניף שייק שאק בסיאטל
סניף שייק שאק בסיאטל
(צילום: שאטרסטוק)
ויזל וירזין הקימו לפני שלוש שנים שותפות לעסקי מזון, במסגרתה השקיע ויזל בעסקי הסעדת עובדים שמפעיל ירזין לפי שווי חברה של 100 מיליון שקל, ואליו הצטרפה להשקעה גם חברת פועלים השקעות. בנוסף, חתמו על מזכר הבנות להביא לישראל את רשת הסנדוויצ‘ים הבריטית Pret a Manger, לה ימונה מנכ"ל בנפרד.
ירזין מביא לתחום את המקצועניות בעסקי המסעדנות, ויזל מביא את קשריו בקניונים בגיוס שותפים מוסדיים, ואת הרצון להקטין את התלות באופנה על ידי כניסה לתחומים חדשים כמו מזון מהיר. אחד האתרים שסומנו על ידי בעלי הזיכיון לפתיחת אחד מסניפי שייק שאק בת"א, הוא במתחם שרונה.
שייק שאק הוקמה ב-2004 על ידי דני מאייר, שהחל במכירת נקניקיות בפארק מדיסון בניו יורק. כיום היא מפעילה 250 סניפים בעולם, נחשבת רשת טרנדית בקרב צעירים ופעילה מאוד ברשתות החברתיות. הרשת מציעה תפריט מצומצם יחסית של המבורגרים בשלל רטבים ותוספות, מילקשייקיים, נקניקיות וצ'יפס, וצברה פופולריות גדולה. שוויה מוערך בכ-3 מיליארד דולר.