ייתכן שבקרוב תקבלו הפתעה בקנייה בסופר-פארם אונליין: הנחה של 10 שקלים. הרשת הסכימה לפצות כך צרכנים עד מיצוי סכום הפיצוי שנקבע בפשרה בתביעה ייצוגית: 750 אלף שקל. הסדר הפשרה הוגש לביהמ"ש המחוזי ת"א שעוד לא אישר אותו. את התובע הייצוגי מייצגים עורכי-הדין קובי ישראלי, רמי איתן ואיתי ישראלי, ממשרד עורכי הדין ישראלי - שגב ושות'.
הבקשה לתביעה ייצוגית הוגשה אחרי שצרכן טען כי סופר-פארם העלתה מחירים עבור מבצעים באתר סופר-פארם אונליין מאז שהוקם אתר הסחר ב-2017, במטרה לשוות למבצעים עומק לא אמיתי. מדובר בעיקר בי קוסמטיקה, בשמים ואיפור. לטענתו הציגה וכן מחיר רגיל שהיה יקר באופן פיקטיבי ומחיר מבצע שהיה נמוך משמעותית מהמחיר הרגיל. כן הציגה מחירי מבצע לתקופה שעולה על 35 ימים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
סופר-פארם
סופר-פארם
סופר-פארם
(צילום: יח"צ)
סופר-פארם התנגדה לטענות וטענה כי לא הציגה את המחירים בהם הציעה את מוצריה בחנות האונליין בעת מכירה מיוחדת כ"הזדמנות חד פעמית" או "יוצאת דופן", ואף לא התיימרה להציגם כ"נמוכים ביותר בשוק". לטענתה, ציינה בתחתית כל פרסום את תקופת המכירה המיוחדת וכי סטייה מהתקופה המוצהרת נעשתה לטובת הלקוח, שהוזמן להנות מהטבות מיוחדות לתקופת זמן ארוכה מן המתוכנן.
סופר-פארם אף מסרה ל-ynet כי "בשל תקלה בהגדרת מערכת המחשוב, היו מבצעים שארכו מעבר ל-35 יום (בשלושה מוצרים מ.ק). התקלה נבדקה עם גילויה וטופלה".
הצדדים הגיעו לפשרה, כשבמסגרת הסדר הפשרה, סופר-פארם התחייבה לחדד נהלים ולהדק הנחיות. היא תקפיד שמכירות מיוחדות ומבצעים ביחס למוצריה הנמכרים אונליין, יחושבו ויוצגו ביחס למחירם הרגיל, שהיה בתוקף לפחות 7 ימים לפני עריכת המבצע/ מכירה המיוחדת (אם הוראות הדין בעניין ישתנו היא תפעל לפיהם). כן תקפיד שמבצעים ומכירות מיוחדות לא יימשכו מעבר ל-35 יום.
בנוסף תעניק לכל קנייה של מוצרי קוסמטיקה, בישום ואיפור באונליין הטבה שתהווה הנחה אמיתית שתינתן מהמחיר הרגיל של המוצרים כפי שנמכרו קודם למתן ההטבה, עד לסכום מצטבר של 750 אלף שקל. כאמור, זאת תהיה הנחה אוטומטית בסך 10 שקלים שתרד בסוף כל חשבון שיכלול מוצרי טיפוח בקנייה באתר. ההטבה תחולק במשך 4 חודשים כשאם תוך תקופה זאת לא תגיע למיצוי הסכום, תתווסף לה תקופה של עוד 4 חודשים שלאחריה תיתרם שארית הסכום (אם תהיה כזאת) לקרן לניהול תביעות ייצוגיות.
התובע הייצוגי מבקש פיצוי של 60 אלף קל ובאי כוחו מבקשים שכר טרחה של 165 אלף שקל.
בעבר המועצה לצרכנות התנגדה לפיצוי דומה של סופר-פארם בתביעה ייצוגית אחרת - מפני שכלל סייג: הלקוחות יקבלו 10 שקלים בתנאי שיקנו מעל 100 שקל. כמו כן מדובר היה בפיצוי שמזכיר מבצע שיווקי. פה אין מגבלה דומה של "בקנייה מעל...", אך שימו לב שקנייה מכוונת באתר לרוב תהיה גדולה יותר מקנייה מזדמנת בסניף וכוללת גם דמי משלוח של 25-9.90 שקלים. כמו כן גם פה מדובר בפיצוי בעל אופי שיווקי שעשוי לעודד צרכנים לקנות באתר.