זה קורה בפעם הרביעית בתוך שנתיים - והפעם מדובר בביטול סופי לחלוטין של הגזירה על עמיתי קרנות הפנסיה הוותיקות. שר האוצר אביגדור ליברמן וח"כ חיים כץ סיכמו על ביטול הקיצוץ שתוכנן בפנסיות של עמיתי הקרנות ושנקבע לחודש ינואר 2022 ואי-ביצוע קיצוץ כזה בעתיד, לאחר דחיות חוזרות ונשנות בשנים האחרונות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לאחר סדרת פגישות בנושא, שר האוצר ליברמן וח"כ כץ, לשעבר יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת שטיפל בנושא בשנים האחרונות, סיכמו השניים כי יבוטל הקיצוץ שהיה צפוי להתבצע בינואר 2022 בקרנות הפנסיה הוותיקות, בהיקף חודשי של 1.13% לכלל החוסכים. בממוצע היה הקיצוץ מגיע ל-150 שקל לחודש, שהם 1,800 שקל בשנה.
1 צפייה בגלריה
קופה פנסיונית
קופה פנסיונית
פנסיה. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
הקיצוץ אמור היה להתבצע בשל אי-העלאת גיל הפרישה לנשים מעת שהוחלט כי יש לבצע את ההעלאה כבר לפני חמש שנים. מהלך זה נוגע לקרוב ל-300 אלף מבוטחים שתבוטל עבורם ההפחתה, שעלולה הייתה להסתכם במאות ואף אלפי שקלים בשנה לכל גמלאי.
רק בחודש מאי האחרון שוב אישר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשר האוצר לשעבר ישראל כץ לדחות בעוד חצי שנה את הפחתת תשלומי הפנסיה החודשיים לעמיתי הקרנות. עוד קודם לכן, בחג חנוכה השנה בוטל ברגע האחרון הקיצוץ בפנסיות לעמיתי הקרנות הוותיקות, שהיה מיועד להתבצע אז מאותה סיבה, ב-1 בינואר 2021.
ח"כ חיים כץ אמר בעקבות ההסכם, כי "שמנו סוף לסאגה שנמשכת מזה מספר שנים ללא הצדקה, והורדנו לצמיתות את חרב הקיצוץ שהונפה מעל מאות אלפי חוסכים שחסכו כל חייהם למען הזכות להזדקן בכבוד".