התורים הבלתי נגמרים ללשכות רשות האוכלוסין בשנה האחרונה הצליחו לייאש כמעט כל אחד. אם בעבר תוך כמה ימים היה ניתן להגיע ללשכה הקרובה למקום מגורינו ולחדש דרכון או תעודת זהות, בערך מאז ינואר השנה מדובר בהמתנה של מספר חודשים רק כדי לקבוע תור, והמתנה של יותר מחודש נוסף כדי לקבל את הדרכון בדואר. במהלך השנה הזאת במשרד הפנים לא מצליחים להתמודד עם הבעיה למרות הבטחות חוזרות ונשנות, בין היתר של השרה היוצאת איילת שקד באולפן ynet.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה פספורט דרכון ישראלי ישראל
אילוסטרציה פספורט דרכון ישראלי ישראל
למה כבר שנה כל כך קשה לחדש דרכון?
(צילום: shutterstock)
במשרד סיפקו מספר פתרונות זמניים כמו האפשרות לצאת מהארץ עם דרכון זר ופתיחת מרכז ייעודי להנפקת דרכונים זמניים בבני ברק בחודש מאי האחרון, שבו ניתן היה להנפיק דרכון זמני לשנתיים בעלות של 435 שקל למבוגר ו-215 שקל לקטין עד גיל 18, ולשם היה קל יותר למצוא תורים. המרכז הזה נסגר בתחילת החודש והיום (חמישי) נזכרו במשרד הפנים להציע פתרון חדש להוצאת דרכון זמני, וכך הוא יעבוד:
החל מיום ראשון, 28 לשכות מינהל האוכלוסין ברחבי הארץ ינפיקו דרכון זמני. מדובר בלשכות באילת ,אשדוד, אשקלון, באר שבע, בית שמש, בני ברק, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, טבריה, ירושלים, ירושלים דרום, מזרח ירושלים, יפו, כפר סבא, נוף הגליל, נתניה, עכו, עפולה, פתח תקווה, צפת, קריות, ראשון לציון, רחובות, רמלה, רמת גן, ותל אביב.
2 צפייה בגלריה
תורים בלשכות מינהל האוכלוסין. ארכיון
תורים בלשכות מינהל האוכלוסין. ארכיון
תורים בלשכות מינהל האוכלוסין. ארכיון
(צילום: דני שדה)
כדי לקבל את הדרכון, אין צורך לקבוע תור, ויש לגשת ישירות לעמדת המודיעין בכל לשכה. שם נצטרך להגיש טופס בקשה מלא וחתום, 2 תמונות פספורט, אישור תשלום באינטרנט, ודרכון קודם. במשרד הפנים מדגישים שניתן להגיש את הבקשה בלשכה אליה משויך אזור המגורים בלבד, ומבטיחים כי "הדרכון הזמני יישלח בדואר רשום בתוך שבוע ימים מיום הגשת הבקשה". העלות תהיה זהה למחיר שבו ניתן היה להנפיק דרכון במרכז בבני ברק. יש לציין כי ניתן עדיין להנפיק דרכון זמני בנתב"ג עד יומיים לפני הטיסה, אך שם העלות כפולה: 845 שקל למבוגר ו- 435 שקל לקטין עד גיל 18.
נזכיר, העלות לחידוש דרכון רגיל בחודשי החורף ( נובמבר עד פברואר) עומדת על 155 שקל לבגיר ו-95 שקל לקטין אם משלמים באינטרנט, ו-270 שקל לבגיר ו-140 שקל לקטין אם משלמים בלשכה.