המאבק סביב עליות המחירים ממשיך לפגוע בעיקר בצרכנים, ועכשיו הגיע תורם של מוצרי האוכל לכלבים ולחתולים. גורמים בענף דיווחו ל"ממון" ול-ynet כי אסם, המשווקת את מוצרי האוכל לכלבים ולחתולים של חברת פורינה, העבירה לבעלי החנויות את הבשורה על עליות מחירים באמצעות הסוכנים שמספקים את מוצרי אסם, בשיחת טלפון, ולא במסמך רשמי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
הטענות מגיעות ברקע ביקורת ציבורית נרחבת נגד יצרניות המזון אשר מבקשות להעלות מחירים, וחלק מרשתות השיווק שמסרבות לכך ואף נתקלות בחוסרים במוצרים מסוימים בשל כך.
2 צפייה בגלריה
מוצרי פורינה של אסם על מדפי רשת "אנימל שופ"
מוצרי פורינה של אסם על מדפי רשת "אנימל שופ"
מוצרי פורינה של אסם על מדפי רשת "אנימל שופ"
גורמים בענף מדווחים כי בשונה מהניסיון שכשל לייקר מוצרים לפני כחצי שנה, אז נשלח מסמך מסודר ובו הצהרת כוונות לייקר את מוצרי החברה, כעת במקום פניה רשמית הבשורה על התייקרות המחירים הצפויה כבר בסוף דצמבר הגיעה דווקא מהסכונים שמספקים את מוצרי אסם לקמעונאים, בשיחת טלפון.

בעל חנות: "זורקים לנו 'פצצה' מתחת לראדר"

יובל בן-בסת, הבעלים של רשת "אנימל שופ", אמר כי "זה מרגיש לנו כאילו פועלים מתחת לרדאר וזורקים לנו 'פצצה' שנתרגל אליה בלי מסמך רשמי, תחת מונח שמעולם לא שמעתי בהתקשרות שלי מול הספקית - עדכון הנחות.
2 צפייה בגלריה
מוצרי פורינה של אסם על מדפי רשת "אנימל שופ"
מוצרי פורינה של אסם על מדפי רשת "אנימל שופ"
"התייקרות של 5%-7%". מוצרי פורינה
"כשהמשכתי להתעקש ולנסות להבין מה זה המונח החדש הזה, ואני כלל לא טירון בענף, הבנתי שבעצם הרגע התבשרתי על התייקרות מוצרי המזון של אסם שאני מחזיק ברשת, בין חמישה עד שבעה אחוזים, שתבוא לידי ביטוי בסוף החודש. נאמר לי במפורש כי עומדת להיות התייקרות מחירים לקראת סוף דצמבר", הוא אמר.
לדבריו, "מה שבטוח הוא שעד כה לא היינו מקבלים ככה עדכונים על כוונת היצרנית לייקר מוצרים. זה מוזר שזה ככה בלי מסמך מסודר, בשלוף, בשיחה של הזמנת סחורה מהסוכנים בשטח. זה מרגיש שמישהו לא מעונין להציף את הסוגייה, ובשקט מתחת לאף מנסה לבצע ייקור של המוצרים אחרי שהמהלך הזה נבלם לפני חצי שנה והיינו בטוחים שלא יעלה שוב.
"סוגיית יוקר המחיה לא יורדת לצערי מהכותרות באחרונה. התייקרות כזו, שאם תצא לפועל בסוף החודש, תנחת על הקמעונאיות ועל הצרכנים, ובלית ברירה כולם יצטרכו לעלות מחירים. אני מאוד מקווה שהיצרנית תחליט בסופו של דבר לעשות שוב חושבים ולרדת מהעץ", הוסיף בן-בסת.
איציק דהן, מכלביית עין כרם, סיפר גם הוא על ההודעה שקיבל: "התבשרתי בדרך עקיפה ולא כפי שמקובל היה עד היום על הכוונה לייקר את המוצרים. תמיד זה היה במסמך רשמי מסודר המצהיר על כוונת היצרנית לייקר מוצריה. במקרה שלנו הסוכן אמר לי במפורש בלי להשתמש במילים כמו 'עדכון הנחות' אלא באופן ישיר, שבסוף החודש אתכונן להתייקרות כל המוצרים של היצרנית, עד 7%. לאן נגיע עם ההנחתות האלה שנעשות בשלוף בשיחה עם סוכן בעת הזמנת סחורה?".
מחברת אסם, בעלת המותג פורינה ישראל, נמסר בתגובה: "פורינה לא הודיעה על עליית מחירים. לחברה מגוון מבצעים והנחות המשתנות מעת לעת. כמו כן, לא נתייחס להסכמים מסחריים בתקשורת".