מתרחבת זירת הקרב של שופרסל בתחום מוצרי החלב. היום (ראשון) הודיעה חברת גד כי חדלה לספק לשופרסל את מוצריה, לאחר שהרשת לא אישרה את בקשתה להעלאת מחירים שנעה בין 5% ל-9.5%.
גד מצטרפת בכך לטרה שדרשה עלייה בגובה 4.7% וסורבה ולתנובה שחדלה לספק לשופרסל מוצרים לא מפוקחים, למעט קוטג', חלב סויה תכלת וחלב ללא לקטוז. זאת לאחר שבקשתה לעליית מחיר עד 4.9% נדחתה. הצטרפות גד ל"מסורבים" מגבירה את החוסר במדפי שופרסל במוצרים הלא מפוקחים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
שופרסל ומוצרי גד
שופרסל ומוצרי גד
שופרסל ומוצרי גד
(צילום: shutterstock)
בעוד שנראה ששאר הרשתות מקבלות אספקה שוטפת של מוצרי תנובה, שופרסל לא מקבלת אספקה של המוצרים הלא מפוקחים. לכאורה, כנקמה על כך שהובילה את המאבק בהתייקרויות תנובה. עקב כך, נוצר כבר מחסור חריף בסניפים של מוצרי החברה בין היתר: גבינת עמק ארוזה, נפוליאון, מוצרי אלטרנטיב (למעט חלב סויה שלא התייקר ועל כן מספקים רגיל), מעדנים, יוגורטי פירות וחלבון וגבינות פיראוס. מחסור בחמאת שופרסל קיים בכלל השוק.
שופרסל כבר סובלת ממחסור במוצרי חלב לא מפוקחים של טרה, אחרי שהרשת לא אישרה את ההתייקרות של טרה במוצרי השוק החופשי שלה. כמו כן, יש מחסור במוצרי המותג הפרטי של שופרסל בעקבות מצבה של מחלבת רמת הגולן שמייצרת את המוצרים עבור הרשת ונקלעה לקשיים. מחוץ למקרר החלב קיים מחסור בשופרסל (וברשתות אחרות) של מוצרי יוניליוור, כדוגמת קורנפלקס של אלופים.
כדי לשמור על מדף החלב המצטמק ברשת, אורי וטרמן מנכ"ל קבוצת שופרסל מסר בשבוע שעבר ששופרסל אישרה לנאמני מחלבות רמת הגולן כי תזרים כסף להפעלת המחלבה, כדי שתוכל לחזור לייצר באופן מיידי בשלושת החודשים הקרובים ועל מנת שהנאמנים יחלו בחיפוש משקיעים להפעלה מלאה של המחלבה. "מחלבות רמת הגולן הינה שותפה לדרך של המותג הפרטי שופרסל מזה כשבע שנים, והחיבור מאפשר לנו להציע ללקוחותינו אלטרנטיבה צרכנית למותגים המובילים בארץ. אנו רואים בסיוע זה אחריות מוסרית כלפי המחלבה וכלפי הלקוחות שלנו".
מחברת גד נמסר: "מחלבות גד הודיעו בתחילת חודש אוקטובר על עדכון מחירון המוצרים - בעלייה ממוצעת של 6.9% בלבד. עדכון המחירון מתבצע לאור עליות המחיר הדרסטיות בארץ ובעולם, ובמרכזן ההתייקרויות החדות במחיר החלב הגולמי, שעלה רק בשנתיים האחרונות ב-24%. עדכון המחירון החדש נעשה בצורה שקולה ואחראית ככל הניתן, עם עלייה מינימלית ככל האפשר במוצרים הנמכרים ביותר, ביניהם הגבינות (כמו גבינה צפתית או ריקוטה, שעלו בשיעור של כ-4.5% בלבד) ולאחר שמחלבות גד אינן יכולות לספוג עוד את עליות המחירים במשק".