הוועדה הארצית לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), אישרה אתמול (ד') תוכנית ביישוב החרדי רכסים בצפון הארץ הכוללת 2,500 יחידות דיור ואזור תעסוקה. מדובר בתוכנית רכסים צפון, שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל ובמסגרתה יתבצע פיתוח של הכניסה ליישוב לצד כניסה נוספת ליישוב הבדואי איבטין הסמוך. בנוסף כוללת התוכנית שני אזורי תעסוקה ומסחר בהיקף של 180 אלף מ"ר, אחד ברכסים ואחד באיבטין.
בוועדה מציינים כי התוכנית קודמה בשיתוף עם המועצה המקומית רכסים והמועצה האזורית זבולון השכנה. היא מצטרפת לתוכנית תמ"ל 1066 ברכסים שכבר אושרה בותמ"ל בשנת 2019 ומרחיבה את מגמת הפיתוח של היישוב, וזאת לצורך מתן מענה לביקוש למגורים העולה וגובר בקרב החברה החרדית.
2 צפייה בגלריה
תוכנית בנייה היישוב רכסים
תוכנית בנייה היישוב רכסים
תוכנית בנייה היישוב רכסים
( הדמיה: ארנסטו אראגון)
במסגרת כלל הדירות שייבנו, 250 יחידות יוקצו לדיור מוגן. כ-100 דונם יוקצו עבור שטחי ציבור וכ-130 דונם שטחים פתוחים שיתנו מענה לצרכי התושבים החדשים ותושבי היישוב הקיים. עוד הוחלט על הוספת זכויות למבני ציבור. אזור תעסוקה בכניסה לרכסים ישתרע על שטח בהיקף של 134 אלף מ"ר שיכלול תעשייה, משרדים, מסחר ומרכזים לוגיסטיים. אזור התעסוקה והמסחר בכניסה ליישוב איבטין השכן ישתרע על שטח בהיקף של 46 אלף מ"ר.
התוכנית קובעת כי יש להסיט ולשדרג את דרך 762 האזורית, כשלב ראשון לקראת חיבור עתידי של היישובים בסביבה לכביש 6 החדש במחלף רכסים-אבטין. מבחינה סביבתית, בוועדה מציינים כי התכנית, שנערכה על ידי עמוס ברנדייס אדריכלים, כוללת הסדרה של מקטע משמעותי מנחל ציפורי, תוך שיקום ופיתוח שלו לפארק, ובצמוד לו הקמה של שטחי מלונאות, תיירות, נופש וספורט.
2 צפייה בגלריה
תוכנית בנייה היישוב רכסים
תוכנית בנייה היישוב רכסים
התוכנית כוללת שטחי מלונאות, תיירות, נופש וספורט. הדמיית המתחם ברכסים
( הדמיה: ארנסטו אראגון)
לדברי יו"ר הותמ"ל, אדית בר, "התוכנית מציעה פיתוח אינטנסיבי צמוד דופן למרקם העירוני, וכוללת אישור מערך תשתיות חדש לחיבור היישוב למערכת דרכים ראשיות וקווי תחבורה ציבורית בסביבתה. התכנון מציע שטחי תעסוקה במיקום אסטרטגי ובאפיון מותאם לצרכי האוכלוסייה, שיסייעו לחזק את כלכלת הרשות המקומית ואת כלל מטרופולין חיפה".