2 צפייה בגלריה
פרויקט פינוי בינוי לה גוארדיה תל אביב רוטשטיין עזרה וביצרון
פרויקט פינוי בינוי לה גוארדיה תל אביב רוטשטיין עזרה וביצרון
פרויקט פינוי בינוי ברחוב לה גוארדיה
(הדמיה: viewpoint)
התקדמות במתיחת הפנים לשכונת יד אליהו בתל אביב: חברת אנשי העיר מקבוצת רוטשטיין הודיעה היום (ב') כי זכתה במכרז של עזרה ובצרון, חברה-בת של עיריית תל אביב-יפו, להקמת 420 יחידות דיור חדשות במסגרת פרויקט התחדשות עירונית ברחוב לה גוארדיה במזרח העיר. בחברה מעריכים כי היקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט הוא כ-820 מיליון שקל והיקף העלויו הצפוי כ-700 מיליון שקל.
מדובר בפרויקט פינוי בינוי ברחוב לה גוארדיה 35-45, הכולל הריסה של 6 מבני מגורים טוריים עם 114 יחידות דיור לטובת הקמת 16 בניינים בני 7-15 קומות עם 420 דירות חדשות בשטח כולל של כ-38 אלף מ"ר למגורים. עוד כוללת התוכנית כ-960 מ"ר לשטחי מסחר. התוכנית מצויה עדיין בשלב ההתנגדויות לאחר שהופקדה, וכעת אף ממתינה לדיון בוועדת הערר המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב.
בדצמבר 2019 פרסמו הדיירים קול קורא להצעות יזמים באמצעות עזרה ובצרון וניגשו אליו 16 חברות, בהן גם חברת אפריקה ישראל מגורים וקבוצת ב.ס.ר. התמורות בהצעות הראשונות נעו בין הצעת בסיס מינימלית של תוספת 25 מ"ר לדירה ועד לתוספת של 50 מ"ר לדירה.
בסופו של הליך משא ומתן בין ההצעות המובילות, החליטו הדיירים לבחור בהצעה של קבוצת רוטשטיין ואנשי העיר, כאמור, המעניקה לכל דייר תוספת של כ-70 מ"ר לדירה. יש לציין כי התב"ע (תוכנית בניין עיר) שקידמה העירייה במתחם אושרה לפני אישור מסמך המדיניות העירונית, שמגביל את התמורות בפינוי בינוי לתוספת של 12 מ"ר בלבד.
2 צפייה בגלריה
פרויקט פינוי בינוי לה גוארדיה תל אביב רוטשטיין עזרה וביצרון
פרויקט פינוי בינוי לה גוארדיה תל אביב רוטשטיין עזרה וביצרון
הפרויקט ביד אליהו
(הדמיה: viewpoint)

מחסור בקרקעות

לדברי אבישי בן חיים, מנכ"ל רוטשטיין נדל"ן, "החברה ממשיכה בפיתוח וקידום פרויקטי התחדשות עירונית באזורי ביקוש בגוש דן, וזאת בעיקר באמצעות חברת הבת אנשי העיר המתמקדת בהתחדשות עירונית באזור תל אביב והסביבה. אנו מאמינים כי בשל המחסור בקרקעות באזורים אלו, נמשיך להעמיק את הפעילות בפרויקטים מסוג זה, העונים על הצורך בדירות באזורים אלו".
אלי גינזברג, מנכ"ל חברת עזרה ובצרון, ציין כי "מדובר בתוצאות המשקפות את משמעות הוודאות שהתהליך יוצר עבור היזמים, ודאות המביאה עמה תמורות גבוהות לדיירים. זו עדות להצלחת המודל החדש, ששם דגש על יצירת תהליך בטוח עבור התושבים".
סמנכ"לית להתחדשות עירונית בחברה, אדריכלית גיליה ברגר קוליץ, הוסיפה: "מדובר במודל מהפכני שהופך את היוצרות בכל הקשור לקידום התחדשות עירונית, ובעיקר מאפשר לתושבים הליך בטוח והוגן בליווי גורם ללא מטרות רווח. במקום שהיזם יוביל את בעלי הדירות, הם מובילים את היזם. במקום שהיזם יישא בכל עלויות התכנון ובכל הסיכון, העירייה מובילה תהליך תכנון יחד עם הדיירים ומייצרת וודאות ליזם".
את חברת רוטשטיין נדל"ן ייצגו במכרז עוה"ד צורי פיקאר, הראל אלעזר ואלעד מתן ממשרד הרצוג פוקס נאמן ושות'. את הדיירים בפרויקט ייצג עו"ד גיל נבו ממשרד כבירי-נבו-קידר-בלום ושות'. עו"ד שמואל לכנר ממשרד נשיץ ברנדס אמיר ושות' ליווה את עזרה ובצרון. אדריכלי הפרויקט הם משרד האדריכלים רני זיס.