משרד התקשורת נתן אולטימטום לספקיות האינטרנט: צמצמו את תופעת המנויים הכפולים עד 17 בדצמבר. החברות יאולצו לנתק מנויים ולהחזיר להם את כספם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
סמנכ"ל בכיר ומנהל מינהל פיקוח ואכיפה, איתן כסיף, שלח מכתב לחברות, ולפיו המשרד קיבל מהן מידע המעיד על "חומרתה והיקפה של התופעה וכי מנויים רבים משלמים עבור שירותים שאינם צורכים בפועל. אנו מצפים שבנקודת הדיווח הבאה, שנקבעה ל-17 בדצמבר, ישקפו הנתונים את צמצום התופעה באופן משמעותי ביותר". עוד כתב: "יש להעביר עד למועד זה התייחסות לשאלה כיצד פועל בעל הרישיון למנוע את הישנותה. ככל שלא תצומצם התופעה באופן ניכר, המשרד ינקוט בפעולות שונות ובכלל זאת קביעת הוראות מחייבות בעניין זה".
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אצל בזק בינלאומי התגלו עשרות אלפי מנויים כפולים בשווי של 200-300 מיליון שקל. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
חברות כמו נטוויז'ן-סלקום, 012 פרטנר ואחרות, התבקשו לדווח למשרד התקשורת על מספר המנויים הכפולים ולהפסיק את התופעה תוך שלושה חודשים באמצעות רגולציה עצמית. מדיווחי החברות נודע שמדובר בהרבה יותר מ-170 אלף לקוחות כפי שהעריך המשרד, ולכן הוחלט לזרז את הטיפול בתופעה.
מדובר במנויים שמקבלים שירות משתי ספקיות אינטרנט, או יותר, אחרי שלא נותקו מאחת מהן. לעתים הם משלמים שנים לחברה שהם לא מקבלים ממנה שירות. זה קורה משום שהמעבר בין ספקיות האינטרנט לרוב לא דורש הגעת טכנאי לבית הלקוח. משרד התקשורת החליט לטפל בבעיה אותה הזניח במשך שנים בעקבות כוונתו לבטל את ההפרדה בין ספק אינטרנט לתשתית אינטרנט.
מובילת התופעה היא בזק בינלאומי, שאצלה התגלו עשרות אלפי מנויים כפולים בשווי של 200-300 מיליון שקל. עקב כך, בזק הודיעה בשבוע שעבר שתפחית בשווי בזק בינלאומי באופן משמעותי, וכן שמדובר באומדן נזק ראשוני בלבד שעוד עשוי לגדול. כמו כן, הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה בטענה שמנויים רדומים הוכללו בדו"חותיה באופן שניפח את שווייה במאות מיליוני שקלים. במקביל, עובדי בזק בינלאומי הכריזו על סכסוך עבודה בטענה שביטול ההפרדה בין ספק לתשתית יחסל את החברה ויחזק את בזק כמונופול.
2 צפייה בגלריה
יועז הנדל
יועז הנדל
שר התקשורת, יועז הנדל
(צילום: יריב כץ )
שר התקשורת, יועז הנדל, אמר כי "אין שום סיבה שמאות מיליוני שקלים של משפחות ישראליות ייצאו לחינם. מדובר בתשלום כפול ומשולש לכמה חברות במקביל. ההודעה של בזק מעידה כמה חמורה ורחבה התופעה".