מ-1 ביולי מותג תחליפי החלב אלפרו יעבור לידי חברת שטראוס מחברת שסטוביץ', היבואנית והמפיצה הנוכחית, שתישאר עם השוק המוסדי: בתי קפה, מלונות קייטרינג, בתי הטבע וכו'. חלוקת השוק כלולה בהסכם שנחתם ביום חמישי האחרון בין החברות שסטוביץ', שטראוס ודנונה, בעלי אלפרו.
המעבר של מותג אלפרו משסטוביץ' לשטראוס התאפשר לאחר שלפני שלוש שנים חברת דנונה העולמית, השותפה שבבעלותה 20% ממחלבות שטראוס, רכשה את וויטוייב פודס, יצרנית מזון צמחי שבבעלותה מותג תחליפי החלב אלפרו. הצפי היה שעם הרכישה, דנונה תעביר את הזיכיון לידי שותפתה בישראל.
1 צפייה בגלריה
אלפרו
אלפרו
משקאות אלפרו
(צילום מסך)

עבור שטראוס, יצרנית מוצרי החלב השנייה בגודלה בישראל, מדובר בכניסה ראשונה משמעותית לתחום הצמחוני-טבעוני, עם המותג הידוע אלפרו המחזיק ב-17% משוק תחליפי החלב בישראל. בשלב הראשון שטראוס תייבא את המוצר, ולאחר מכן היא מתכננת לייצר אותו בארץ, כאשר המטרה היא לייצר את משקה אלפרו בגרסה מצוננת, אשר תשווק לראשונה במקררי החלב ברשתות המזון (כמו למשל תחליף החלב הצמחי של המתחרה תנובה "אלטרנטיב", המשווק למקררים). החשיבות במהלך זה היא שהצרכן "תופס" את המשקה המקורר, בניגוד למשקה המשומר כדוגמת אלפרו - כטרי יותר.
שוק תחליפי החלב שמוערך בכ-190 מיליון שקל בשנה נמצא במגמת עלייה מתמדת עם ההעדפה של חלק מהאוכלוסייה לצרוך מזון טבעוני. הציפייה ששטראוס, שלה כוח הפצה משמעותי, תגדיל את חלקו של אלפרו בשוק ותתחרה מול תנובה, היצרנית המובילה בשוק תחליבי חלב עם 55% נתח שוק. בשנה האחרונה גם טרה הצטרפה למרוץ עם חמישה סוגי חלב צמחי מסויה ומשקדים, תחת המותג "ולסויה", המיובא מאיטליה.
שטראוס נמצאת כעת בתנופה של כניסה לתחומים חדשים תוך הרחבת קטגורית המזון הבריא: החל משימורים שהחלה לייבא באריזות חדשניות מקרטון, קבלת הזיכיון לשווק מוצרי ארלה, יצרנית תחליפי החמאה וגבינות, שהיה עד כה בידי חברת ויליפוד ועד לקבלת הזכיון לאלפרו כעת.