היום (א') בבוקר יועברו לבנקים המענקים הראשונים במסגרת התוכנית "צ'ק לכל אזרח". הביטוח הלאומי יעביר את המענקים עבור הילדים היום, ובימים הבאים, מדי יום, יועברו מענקים להורים ולקבוצות זכאים אחרות, בהדרגה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המענקים שיועברו היום יהיו על פי המפתח הזה: 500 שקל לכל ילד עד הילד הרביעי ו-300 שקל עבור כל ילד מהילד החמישי וללא הגבלה. המענקים יינתנו רק להורים לילדים מתחת לגיל 18. בהמשך השבוע יועברו מענקים בסך 750 שקל לכל הורה.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו בהצהרה על תוכנית המענקים
(צילום: לע"מ )
במקרה של הורים גרושים, יועבר המענק עבור הילדים להורה שמקבל עבורם את קצבאות הילדים מדי חודש. ההורה השני יקבל 750 שקל לעצמו.
עבור ילד נכה, ישולם בשלב הזה מענק רגיל לילד ולא מענק כפול לנכים מעל גיל 18, כפי שנקבע בתוכנית. כפי שנודע, בעקבות פרסום האפליה כלפי ילדי נכים ובעלי מוגבלות בסוף השבוע ב-ynet, שוקל שר האוצר לתת את המענק הכפול גם לילד נכה.
על פי הנוסחה הקיימת במשך הימים הקרובים תקבל משפחה עם שבעה ילדים 1,500 שקל עבור שני ההורים, 2,000 שקל עבור ארבעה הילדים הראשונים ועוד 900 שקל עבור הילדים החמישי, השישי והשביעי. בסך הכל - 4,400 שקל. התשלום עבור ההורים עצמם יעבור גם הוא היום.
שאר האזרחים יקבלו את המענק בימים הבאים. אזרחים מגיל 18 ומעלה, שנולדו עד ה-30 ביוני 2002, שהכנסתם פחותה מ-651 אלף שקל בשנה ושאין להם ילדים מתחת לגיל 18, יקבלו 750 שקל כל אחד.
מקבלי קצבאות הביטוח הלאומי באוכלוסיות שהוגדרו כחלשות ונזקקות יקבלו מענקים כפולים: נכים, אסירי ציון, נכי פעולות איבה, רדיפות הנאצים, עולים נזקקים וקשישים סיעודיים, כמו גם מקבלי השלמת הכנסה מעל לגיל זקנה, הבטחת הכנסה ודמי מזונות. כל אלה יזכו במענק כפול של 1,500 שקל, שישולם קרוב לודאי באמצע השבוע.

עדיין לא אותרו מאות אלפי זכאים למענק

בינתיים עדיין לא אותרו מאות אלפי זכאים למענק, שלמוסד לביטוח לאומי אין את פרטי חשבונות הבנק שלהם ונראה שיהיה עיכוב של שבועות בהעברת חלק מהמענקים לאוכלוסייה הזאת. מי שחשבון הבנק שלו לא מצוי בידי הביטוח הלאומי יצטרך לעדכן את הפרטים באתר הביטוח הלאמי ואז יקבל את המענק.
עלות תוכנית המענקים לכל אזרח מגיעה ל-6.7 מילארד שקל ומקרבת את הסיוע הממשלתי במשבר הקורונה ואת הערבויות של הממשלה להלוואות לסכום כולל של כ-200 מיליארד שקל.
מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, אמר בסוף השבוע, כי "פרויקט בסדר גודל של מענק לכל אזרח, מעולם לא היה במחוזותינו. עובדי הביטוח הלאומי ממשיכים לעבוד במתכונת חירום מאז מרץ, בעמידה במשימות הלאומיות, מתוך מודעות לגודל השעה והשליחות שבצידה. הכספים יועברו לרשות הזכאים בפעימות עד שאחרון האזרחים יקבל את המענקים המגיעים לו".
שר האוצר, ישראל כץ, מסר כי "זהו יום של בשורה למאות אלפי משפחות בישראל. היום החלו לקבל משפחות רבות את המענקים לפי הקריטריונים השונים. בנוסף, בימים הקרובים, לאחר שחוק רשת ביטחון עבר פה אחד בכנסת, יחלו לקבל עצמאים שכירים ובעלי עסקים את הסיוע הכספי לו הם זכאים. אני גאה בתמיכה הנרחבת, זה הזמן לערבות הדדית וסיוע נרחב, ואני אחראי לביצוע התוכנית באופן מלא. אמשיך לפעול ולהוביל את כלכלת ישראל באחריות ומקצועיות תוך תשומת לב לצרכים השונים של אזרחי המדינה".
פורסם לראשונה: 18:46, 01.08.20