נקבעה חבילת הסיוע לישראייר: בתום מו"מ חשאי שנמשך בשבועות האחרונים, הודיעה הבוקר (ד') הנהלת ישראייר כי הגיעה להבנות עם הגורמים הפיננסים שמלווים אותה וכי תקבל הלוואה בגובה של 140 מיליון שקלים בערבות מדינה של 75% מהסכום.
בחברה ציינו כי משרד האוצר הסכים להגדיל את ההלוואה בערבות מדינה מ-93 מליון שקלים לכ-140 מליון שקלים, בין היתר בגלל משבר הקורונה וצמצום דרמטי של פעילות חברת התעופה. על פי ההסדר, ההלוואה תוחזר במשך שבע שנים, כאשר בשנה הראשונה תהיה החברה חייבת לשלם ריבית בלבד.
1 צפייה בגלריה
טיסת ישראייר לאילת בימי קורונה
טיסת ישראייר לאילת בימי קורונה
טיסת ישראייר לאילת בימי קורונה
(צילום: גלעד כרמלי)
ההלוואה תפוצל בין הבנק הבינלאומי לבין בנק המזרחי, דבר שיאפשר ניהול נכון יותר של הסיכון ושל תזרים המזומנים של החברה, בין היתר כי ההלוואות יילקחו בדירוג זמנים. ההלוואה הראשונה צפויה להכנס לחשבונות ישראייר בתחילת החודש הבא.

גם אי די בי תרמה לפתרון הפיננסי

מישראייר נמסר כי "הגדלת הסכום לכ-140 מליון שקלים תאפשר לחברה, בתרחיש אימים, לעבוד בצורת ההפעלה הנוכחית לפיה החוזרים מחוץ לארץ נדרשים לבידוד וישראל מזוהה כמדינה אדומה עד לסוף פברואר 2021".
במקביל להגעה להבנות עם האוצר ועם הבנקים שילוו את חברת התעופה, הגיעה החברה גם לסיכום עם בנק לאומי שיאפשר לה לבצע פירעון מוקדם של חמישה מליון דולר מהלוואה שניתנה לה לרכישת מטוסי האיירובס של החברה.
בנק לאומי יאפשר לחברה ליהנות מקובננטים בנקאים מותאמים לעידן הקורונה בכל הקשור לחוב המטוסים ולאשראי לטווח הזמן הקצר. קבוצת אי די בי, תרמה אף היא לפתרון הפיננסי הכולל, והשיבה לחברה כ-10% מההלוואה אותה נטלה מישראייר בשנת 2019. פעולות אלו מתווספות לתמיכת משרד התחבורה שאושרה אתמול בגובה מיחיוני שקלים שאמורה לאפשר לחברה להגדיל את כמות התדירויות בטיסות מנתב"ג לאילת.
מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס הודה למערכת הבנקאית ואמר כי "ישראייר תשרוד את המשבר גם בתרחיש אימים לפיו לא יותרו טיסות למטרות נופש עד לפסח 2021. כפי שהתחייבתי, עם נטילת הלוואת האוצר יעמוד שכרי החודשי על עשרת אלפים שקלים בלבד עד לסוף שנת 2020".