חקלאים הודיעו לרשתות השיווק: מחירי הירקות יעלו בשבוע הבא ב-30%. מדובר במלפפונים, עגבניות, קישואים ופלפלים. הסיבה: מזג האוויר, שלפי המגדלים, גורם נזק אדיר לגידולים חקלאיים. בין היתר, אבטיחים שמתבשלים בשדות, מחסור בחלק מהפירות וייתכן גם מחסור בירקות בעוד כשבועיים שלושה.
עגבניות נמכרות בימים אלה לצרכן ב-12.90-4.90 שקלים לק"ג, מלפפונים ב-7.90-3.90 שקלים לק"ג, קישואים ב-11.90-5.90 שקלים לק"ג ופלפלים ב-17.90-9.90 שקלים לק"ג.
2 צפייה בגלריה
ידיעות
ידיעות
מחירי הירקות יעלו בשבוע הבא ב-30%
קמעונאי אמר לידיעות אחרונות ול-ynet כי "מחירי הירקות היו אמורים לרדת ועכשיו הודיעו על התייקרות. גם בפירות יש בעיה: החום כבר גורם למחסור בנקטרינות. שסק ומשמש כבר התייקרו. מצד שני, אפרסק הוזל כי הוא נשר מהר יותר, החום פירק אותו. גם דובדבנים הוזלו".
חקלאי מסביר כי "מזג האוויר זה משבר שני לחקלאים אחרי הקורונה. הוגשו כבר אלפי פניות לקרן לפיצוי על נזקי טבע. זה פוגע מאוד בירקות כרגע וזה ישפיע גם שבועות קדימה. אם כי לא בתפוחי אדמה, גזר, בצל ושום כי יש מלאי.
"גם בפירות יש פגיעה. עצים שנמצאים בשלב הפריחה, לא יניבו פרי. כלומר, גל פריחה שלם של חודש וחצי - אבוד. מעבר לכך, יש מכות שמש לגידולים וזה מביא להבשלה מהירה של פירות כמו אבטיחים ופגיעה באיכות שלהם. הם נעשים קמחיים. מגדלים טוענים שהחום פשוט מבשל את האבטיחים. תהיה פגיעה גם בפרי הדר ואבוקדו שנמצאים בשלב החנטה. אני למשל, משקה בטירוף את העצים כדי שלא יישרפו בחום".
2 צפייה בגלריה
אבטיחים במכון וולקני
אבטיחים במכון וולקני
"מגדלים טוענים שהחום פשוט מבשל את האבטיחים"
(צילום: מכון וולקני)
בר חפץ, מגדל אבוקדו מנירים שבעוטף עזה, מסביר שמחירי אבוקדו יעלו בלי קשר לחמסין, כיוון שמדובר בסוף עונה. באוגוסט המחירים יירדו שוב. יחד עם זאת, החמסין יפגע גם באבוקדו. "הוא ישפיע מאוד על היבול של השנה הבאה. זה נכון לאבוקדו, מנגו - פירות סובטרופיים שרגילים לחום אבל לחום עם לחות. הפגיעה תהיה בפרי שנמצא כרגע על העצים. נדע את רמות הנזק עוד כשבועיים, הוא יכול להיות מינורי והוא יכול להיות גדול מאוד. במצב כזה, גם אם יש מים זמינים לצמח הוא לא תמיד מצליח להביא אותם לעלים בקצב הנכון. התגובה הפיזיולוגית של עצים לעקה, היא להשליך את הפירות, כי השרידות של העץ עצמו יותר חשובה".