רשתות המזון ממשיכות למכור חמאה מיובאת במחיר גבוה מזה של חמאה מפוקחת. זאת אף על פי שהמפקח על המחירים במשרד החקלאות, אורי צוק-בר, הוציא ב-8.3 הנחיה שלפיה מחיר חמאה מיובאת יהיה זהה לחמאה מפוקחת: 3.94 שקלים ל-100 גרם, או 7.88 שקלים ל-200 גרם.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
למרות זאת, מבדיקה שערכנו עולה כי ברשתות שופרסל, ויקטורי ויוחננוף נמכרת חמאת Valio במחיר של 11.9 שקל ל-200 גרם. חמאה מלוחה Euro עולה בוויקטורי 12.9 שקל ל-200 גרם וביוחננוף 11.9 שקל. ממשרד הכלכלה נמסר כי מ-1 במאי נערכת אכיפה בנושא ברשתות השיווק. נודע כי שלשום בוצעה ביקורת של פקחי משרד הכלכלה ברשתות שיווק שבהן שופרסל, ונמצאו הפקעות מחירים.
1 צפייה בגלריה
ידיעות
ידיעות
מדפי חמאה בסומפרמרקט
במהלך חודש מאי יינתנו, לבקשת משרד החקלאות, אזהרות בלבד לרשתות ולאחר מכן תיפתח חקירה פלילית ויינתנו קנסות. מ-1.5 יש יבוא חופשי של חמאה לישראל. לפני כחודש המליצה ועדת המחירים המשותפת לאוצר ולמשרד החקלאות להוציא מפיקוח המחירים את החמאה למשך שנה, כך שגם היבוא וגם תוצרת הארץ יימכרו לקמעונאי במחיר שיקבע היבואן, ואילו המחיר לצרכן ייקבע על ידי רשתות השיווק.
לפי ההמלצה, פעם עד פעמיים בשנה, מי שחלקו בשוק החמאה יעלה על 40% במונחים כספיים יידרש לדווח על רווחיו לועדת המחירים. על המלצה זו השרים עדיין לא חתמו, ולכן כל החמאות נמצאות עדיין בפיקוח.