ועד עובדי רשות שדות התעופה מאיים לשבש את הפעילות בנמל התעופה בן גוריון במחאה על כוונת מועצת המנהלים להתכנס בשבוע הבא ולאשר פיטורים של כ-500 עובדים. לטענת ועד העובדים, דווקא כעת, שבנמל התעופה בן גוריון מתחילים לראות סימני התאוששות ממשבר הקורונה, מגיעה החלטה שנובעת משיקולים פוליטיים לקראת מינוי של יו"ר דירקטוריון חדש שצפוי בשבועות הקרובים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בשנה שעברה בעת הזאת, עבדו ברשות שדות התעופה כ-5,500 עובדים זמניים וקבועים, אולם בגלל משבר הקורונה שפגע קשות בפעילות התעופתית בישראל, נותרו 1,900 עובדים בלבד.
2 צפייה בגלריה
שדה התעופה בן גוריון, ריק מנוסעים
שדה התעופה בן גוריון, ריק מנוסעים
שדה התעופה בן גוריון, ריק מנוסעים
(צילום: סיון פרג'- רשות שדות התעופה)
מאות עובדים יצאו לחל"ת ורבים אחרים חזרו לעבודה ב-75% משרה כשהם מסכימים לוותר על תנאים סוציאליים בכדי למנוע פיטורים של חבריהם ו-250 עובדים כבר הסכימו לפרישה מרצון בשל המשבר. "יש פנטזיות לאנשים במועצת המנהלים שרוצים להיות היו"ר הבא והחליטו להשתגע", אמר ל-ynet יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, פנחס עידן.
"אני מודיע שהישיבה שמתוכננת ליום שני לא תתכנס עד שיהיה יו"ר חדש. העובדים ויתרו על התנאים שלהם, רבים נמצאים בבית, ועל הגב של העובדים עושים מאבקים פוליטיים כדי לקבל ג'ובים".
עידן, שהתמודד בפרייריז של הליכוד ונחשב למקורב לבכירי המפלגה, נפגש בחודש שעבר עם ראש הממשלה נתניהו ושרת התחבורה, מירי רגב, בביקורים שערכו בנמל התעופה. "אני אעשה כל מה שביכולתי כדי שלא יפטרו עובדים והכל בשבילי כשר", הצהיר עידן.
2 צפייה בגלריה
ראיון עם פנחס עידן בעקבות הפריימריז של מפלגת הליכוד
ראיון עם פנחס עידן בעקבות הפריימריז של מפלגת הליכוד
יו"ר ועד עובדי רש"ת, פנחס עידן
(צילום: מוטי קמחי)
"לא יכול להיות שעשינו מיוזמתנו את כל מה שיכלנו למנוע פיטורים ואז מועצת המנהלים מחליטה לפטר. הם הולכים בעיקר על העובדים הקבועים. אי אפשר שכל אחד שרואה את עצמו היו"ר הבא מחליט שהוא הבוס ומקבל החלטות להראות שיש לו את המילה האחרונה".
עידן מוסיף וטוען כי "מי שימנו לתפקיד מקובל עלינו, זה לא מעניין אותנו. אבל להעביר החלטה כזאת דווקא עכשיו זאת החלטה שלא תעבור בשקט. את העובדים האלה כבר צריך, ויצטרכו עוד עובדים בשבועות הקרובים. אי אפשר לרצות לפטר עובדים ולצפות שנשב ונמחה כפיים".
בסוף שנת 2018, הסתיימה כהונתו של יו"ר רש"ת מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום, שהוגש נגדו כתב אישום בפרשת הצוללות. כיום משמשת נועה צור כמ"מ יו"ר רש"ת שמכהנת כדירקטורית במועצת המנהלים מטעם משרד התחבורה.
גורם בהנהלת הרשות אמר כי טרם התקבלה החלטה בנושא וכי נעשים מאמצים שלא לפטר עובדים. כיום יש כ-20 טיסות ביום שיוצאות מנתב"ג (כולל לאילת) - כולן מטרמינל 3.