אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, הפך לאיש העשיר ביותר בעולם עם שווי של יותר מ-185 מיליארד דולר, כך לפי CNBC. העלייה במחיר המניות של טסלה ביום חמישי דחפה את מאסק למקום הראשון, כשהוא עוקף את המנכ"ל והמייסד של אמזון, ג'ף בזוס, ששמר על המקום הראשון מאז 2017 אך שווה היום כ-184 מיליארד דולר - מיליארד פחות ממאסק.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
העלייה בשווי של מאסק בשנה האחרונה מהווה את הזינוק המהיר ביותר בהיסטוריה לראש רשימת האנשים העשירים ביותר בעולם - ומסמלת תפנית דרמטית עבור היזם המפורסם, שרק לפני 18 חודשים עלה לכותרות בגלל טענות על המינוף האישי שלו על חשבון המניה של טסלה.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק, מנכ"ל טסלה
(צילום: EPA)

מאסק פתח את שנת 2020 עם שווי של כ-27 מיליארד דולר, ובקושי דורג בין 50 האנשים העשירים ביותר בעולם. מחיר המניה של טסלה - שעלה פי תשעה בשנה האחרונה - בשילוב עם חבילת השכר הנדיבה שהוא מרוויח, הוסיפו למאסק יותר מ-150 מיליארד דולר בשווי הנקי האישי שלו. בינתיים, מחיר המניה של אמזון נותר מאוזן יחסית בגלל הפוטנציאל להגברת הרגולציה על החברה מכיוון וושינגטון.
ביולי עקף מאסק את וורן באפט והפך לאיש השביעי הכי עשיר בעולם, ובנובמבר העפיל על ביל גייטס והפך לשני העשיר ביותר בעולם. למעשה, בשנה החולפת צבר מאסק יותר עושר מכל השווי של גייטס בסך של 132 מיליארד דולר.