למרות מגבלות התנועה ומצב החירום במשק, עיריית ת"א ממשיכה לשלוח הודעות עיקול לתושבים. תושב העיר קיבל בימים האחרונים סמס מהבנק שלו עם ההודעה: "התקבל צו עיקול על שמך מעיריית תל אביב-יפו, אגף חניה על סך של 197.35 שקלים. בשל כך עוקל לפי בקשת אגף חניה חשבון העובר ושב שלך ו/או נכסים אחרים בחשבון. חשוב לטפל בנושא מול הגורם המעקל".
לדבריו, שילם את החוב מיד: "איזה עיתוי יש לעירייה לשלוח הודעות עיקול בימים שבהם אנשים מאבדים את מקומות העבודה שלהם או לא מקבלים שכר". במערכת התקבלו תלונות גם על עיריות פתח תקווה, חיפה וחדרה, אך שם מדובר בהליכים קיימים שלא הוקפאו, בעוד בעיריית ת"א מדובר בעיקולים חדשים.
2 צפייה בגלריה
עיריית תל אביב
עיריית תל אביב
עיריית תל אביב
(צילום: דנה קופל)
תושב נוסף בתל אביב מספר, כי "קיבלתי מכתב שעוסק בדרישת תובע עירוני לגבי חניה מעיריית ת"א. דודים שלי קיבלו קנס על פרגולה מעיריית חדרה. זה מקומם מאוד. אני לא אומר שיבטלו חובות, אלא שיקפיאו הליכים. למה ריבית מתווספת כל חודש לחוב, למרות שכרגע אנחנו לא עובדים? זה שעירייה עושה עיקולים בעת הזו זה לא דבר סביר".
תושב אחר בתל אביב קיבל דרישת תשלום של כ-1,000 שקל על נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית: "שילמתי את הסכום מיד כי הודיעו שעיקלו לי את החשבון. בימים כאלה עיקול חשבון זה קטסטרופה".
2 צפייה בגלריה
הודעת העיקול של עיריית תל אביב
הודעת העיקול של עיריית תל אביב
הודעת העיקול של עיריית תל אביב
ממרכז השלטון המקומי נמסר: "ברשויות קיימים הליכי גבייה מתמשכים שאורכים חודשים, גם בעת הזו. אנו למדים מהרשויות כי נעשים מאמצים להקלה על החייבים לאור המצב, נושא זה נתון להחלטת כל רשות".
עיריית תל אביב-יפו מסרה בתגובה: "העירייה פועלת ברגישות ומ-15 במרץ הופסקו פעולות האכיפה והעיקולים שמקורם בארנונה, חניה ובאגרות דמי שירותים. בתחום החניה הופסקה פעילות האכיפה לגביית חובות וככלל, במסגרת זו לא הוטלו עיקולים חדשים ואף הופסקה פעילות קבלני ההוצאה לפועל. במקרים שבהם לא התקבלו תשובות חיוביות על הסרת עיקול מהבנקים בוצעו עיקולים בשוגג ואתמול הוסרו העיקולים לכולם".
עיריית חיפה מסרה בתגובה: "הוקפאו הליכי גבייה מינהליים והופסקו פעולות עיקולי בנקים, עיקולי מיטלטלין ועיקולים ברישום. כן הוצעו הסדרים לחייבים להסרת עיקולים קיימים בכפוף לעריכת הסדרי תשלומים הכוללים פריסה רחבה יותר של החוב נוכח נסיבות התקופה".
עיריית חדרה מסרה בתגובה: "אין הליכי הוצאה לפועל, לא גבייה ולא פיקוח. לא הוסרו עיקולים קיימים".
עיריית פתח תקווה מסרה בתגובה: "הקפאנו מתחילת החודש את תהליכי ההוצל"פ".