אל על מעדכנת בדיווח לבורסה (ב') על שיחות שהיא מנהלת עם משרד האוצר במטרה לאפשר לחברה לקבל תמיכה מהמדינה בעקבות הפגיעה הכלכלית שנגרמת לה מנגיף הקורונה. בהודעת החברה נכתב כי מטרת השיחות היא "קביעת מסגרת לתמיכה בחברה, בין אם באמצעות העמדת אשראי ובין אם בתנאים אחרים, אשר יאפשרו ויסייעו לחברה להתמודד עם השלכות משבר הקורונה, בכפוף להתייעלות החברה".
בחברה ציינו כי "יחד עם זאת, הואיל ומשבר הקורונה הוא אירוע דינמי, הן ברמה הלאומית והן ברמה הבינלאומית ומשפיע מהותית על פעילות החברה, במועד זה טרם קיימת ודאות ביחס להיקף התמיכה ופרטיה, ככל שתסוכם עם המדינה".
בשבוע שעבר עדכנה החברה כי בעקבות הודעת משרד הבריאות שדורש מכל השבים מחו"ל להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 יום דיווחה החברה לבורסה כי לדבר "צפויה להיות השפעה מהותית לרעה על פעילות החברה, אך בשלב זה אין ביכולתה להעריך את היקף ההשפעה". לפני ההחלטה עדכנה החברה כי המשך התפשטות נגיף הקורונה יוביל לירידה בהכנסות בשיעור של כ-140 עד 160 מיליון דולר בחודשים ינואר ועד אפריל 2020, מתוכם כ-80 עד 90 מיליון דולר בגין הרבעון הראשון לשנת 2020.
בעקבות המשבר הכלכלי החמור בחברת התעופה הישראלית, צמצמה החברה את פעילותה ברחבי העולם, במקביל לצעדי התייעלות וצמצום כוח האדם בצורה דרמטית בחברה. בשבוע שעבר היה פיצוץ במשא ומתן בין ההנהלה לעובדים אולם הצדדים חזרו לדבר בסוף השבוע.
לצד דרישת ההנהלה להוציא לחל"ת כ-80 אחוז מכלל העובדים ולהביא לפיטוריהם של כ-1,000 עובדים נוספים, עדכנה החברה את לוח הטיסות שלה. בתקופה הקרובה תמשיך אל על בהפעלת טיסות לחמש מדינות בלבד: ארה"ב, קנדה, אנגליה, צרפת ודרום אפריקה.
אתמול יצאו הטיסות האחרונות לבוסטון ומומביי, היום יתבצעו הטיסות האחרונות לסן פרנסיסקו, מוסקבה ובריסל וביום רביעי יתבצעו הטיסות האחרונות למיאמי ולוס אנג'לס. לאחר עדכון לוח הטיסות אמר מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, כי "לאחר ביצוע ערכת מצב אל על נאלצת להשהות באופן הדרגתי את פעילותה למרבית יעדי. אנו עוקבים אחרי המצב ומתוך אחריות לאומית נמשיך לשמר קשר אווירי הסדיר לניו יורק, ניוארק (ניו ג'רזי), טורונטו לונדון פריס ויוהנסבורג, לצורך הובלת נוסעים ומטען".