עוד תוכנית סיוע כלכלית: המתווה של התוכנית הכלכלית החדשה לסגר השני תכלול מענקים למובטלים והקדמת תשלום מענקים לעצמאים הנאנקים כלכלית תחת הסגר השני. כך נודע הערב (רביעי), בתום דיון של שעות שהתקיים לגיבוש התוכנית בצמרת משרד האוצר. עלות התוכנית החדשה: כמיליארד שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שר האוצר החליט הערב כי יתוגברו התשלומים לעצמאים והם יוקדמו כבר לתחילת חודש נובמבר. באשר למובטלים, יקבע קריטריון לקבלת המענקים עד רף השכר הממוצע של המובטלים - 8,000 שקל, לאלו שהיו מובטלים לפחות 100 יום בתקופה זאת עד לחודשים ספטמבר-אוקטובר. המענק השני יוגדל וישמש תמריץ לחזרה לעבודה, והוא יתקבל בארבעה תשלומים בנוסף לשכר, במסגרת פרוייקט התעסוקה.
2 צפייה בגלריה
הביטוח לאומי סניף פתח תקווה
הביטוח לאומי סניף פתח תקווה
הביטוח לאומי סניף פתח תקווה
(צילום: יריב כץ)
שר האוצר, ישראל כץ, אמר הערב דברים חריפים מאוד בדיונים הפנימיים במשרד האוצר על גיבוש תוכנית הסיוע הכלכלית לעצמאים ולמובטלים: "אני לא אתן למיליוני אנשים לשקוע לייאוש ולחרפת רעב בגלל החלטות לא נכונות של משרד הבריאות לסגור את המשק ללא אבחנה וללא שום הצדקה בריאותית. במקום לבצע אכיפה במקומות שמדביקים, סוגרים מקומות עבודה שלא מקבלים קהל ואין בהם שום הדבקה. לא ייתכן שמאפשרים התקהלות עד 10 אנשים, אבל אוסרים על פתיחת עסקים עד 10 עובדים - אף אחד לא מקבל את זה.
"נתנו מענק למקבלי מס הכנסה שלילי וכעת חייבים לחזק את המובטלים שמקבלים שכר נמוך ואין להם כרגע אלטרנטיבה תעסוקתית. אם המשק יפתח - הזכאות תעבור עם העובד למקום העבודה. חייבים גם להקדים תשלומים לעצמאים. אלה הולכים להיות חודשיים מאוד קשים".
ל-ynet נודע כי אחדים מבכירי האוצר מתנגדים למתן מענקים גדולים נוספים למחוסרי עבודה, וטוענים כי יש לעודד אותם במענק מיוחד לחפש ולמצוא עבודה. מהסיבה הזאת, התוכנית לא תהיה במחיר גבוה לתקציב, בשל הגירעון העצום הקיים בו כיום.
כמו כן, יצויין כי ייתכן שיתווספו בהמשך סעיפים נוספים לתוכנית ובכל מקרה עליה לקבל את אישור הממשלה ולעבור חקיקה בכנסת.
2 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
ישראל כץ
(צילום: לע"מ)
השרה לנושאים אסטרטגיים ומובילת נושא התקציב מטעם כחול לבן, אורית פרקש הכהן, הגיבה לתוכנית שהציג האוצר וטענה כי "שר האוצר צודק, אבל לא פחות קריטי להגיש לממשלה תוכנית לתקציב 2021-2020".