איקאה משיקה יוזמה חדשה למכירת רהיטים משומשים. ענקית הריהוט השבדית מתכוונת לצאת מהחודש הבא בתוכנית שבמסגרתה היא תרכוש רהיטים מתוצרתה שאנשים כבר אינם מעוניינים בהם. הרשת תעניק שוברי שי בשווי של עד 50% מהמחיר המקורי של הרהיט המשומש, תלוי במצבו, שאפשר יהיה להשתמש בהם בסניפיה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
היוזמה תצא לדרך במקביל למבצעים של הבלאק פריידי - המכירות שמתחילות בארה"ב ביום שלאחר חג ההודיה (27 בנובמבר), המתאפיינות בהנחות גדולות ובהלת רכישות בקרב הציבור. "בכך שנעזור להפוך מגורים לפשוטים ונגישים יותר, אנחנו מקווים שהיוזמה תסייע ללקוחותינו לאמץ גישה המתנגדת לצריכה מוגזמת באירועי בלאק פריידי הקרובים ובשנים הבאות", נכתב בהצהרה שפרסמה החברה.
1 צפייה בגלריה
איקאה. המבצע חל רק על רהיטים ללא ריפוד
איקאה. המבצע חל רק על רהיטים ללא ריפוד
איקאה. המבצע חל רק על רהיטים ללא ריפוד
(צילום: MCT)
היוזמה תצא לדרך ב-27 מדינות, בין היתר בבריטניה ובאירלנד, כשלא ברור אם ישראל נכללת בה.
כאמור גובה השובר שיקבלו הלקוחות תלוי במצב הרהיט שיחזירו. כך, למשל, רהיט במצב "כמו חדש" בלי שריטות, יהיה שווה 50% ממחירו המקורי, בעוד שרהיטים עם שריטות קלות יהיו שווים 40%, ורהיטים משומשים ובלויים יקבלו 30%. הלקוחות יתבקשו להשיב את הרהיטים, כשהם מורכבים, לחנות, ושם יקבלו את שובר השי בהתאם להערכת עובדי החברה.
התוכנית חלה על ריהוט בסיסי בלי ריפוד, כמו מדפים מהדגם "בילי", כיסאות, שרפרפים ושולחנות. מאיקאה נמסר כי כל מה שלא יימכר מחדש ימוחזר. בחברה מתכוונים גם להקצות שטח ייעודי בכל חנות, שבו אנשים יוכלו למכור את הריהוט הישן שלהם ולקנות ריהוט משופץ או משוחזר.
המהלך נעשה במסגרת היעד של איקאה להפוך ידידותית יותר לסביבה, ולחברה שמשתמשת בחומרים ממוחזרים ומשומשים, וזאת עד שנת 2030. במקביל, החברה הכריזה החודש על כוונתה לפתוח מספר שיא של חנויות השנה – 50 סניפים ברחבי העולם – שיצטרפו ל-445 הסניפים הפועלים כיום.