אקזיט נדל"ני במבשרת ציון: קרן ריאליטי, קבוצת קרנות השקעה בנדל"ן, דיווחה היום (א') כי היא מוכרת את חלקה במרכז הקליטה "לב מבשרת" במבשרת ציון לפי שווי של 405 מיליון שקל. מדובר בנכס שנרכש ביוני 2019 תמורת 266 מיליון שקל, ומאז מקדמות בו הקרן ושותפיה תוכנית להקמת שכונת מגורים בשילוב מסחר ושטחי ציבור, בהתאם לתוכנית המתאר המאושרת של היישוב.
עד כה שופצו 200 יחידות הדיור שהושכרו לאוכלוסייה צעירה, תוך פיתוח התשתיות בשכונה. הקרן, שמוכרת 60% מהמתחם לקבוצת רוכשים בהובלת חברת י.ד ברזאני (שותפתה לנכס) תקבל בתמורה למכירה 235 מיליון שקל. השותפות רכשו את המתחם במסגרת התמחרות, ומאז קודמה תוכנית חדשה שמגדילה, כאמור, את זכויות הבנייה בו.
1 צפייה בגלריה
מתחם לב מבשרת מרכז הקליטה לשעבר מבשרת ציון
מתחם לב מבשרת מרכז הקליטה לשעבר מבשרת ציון
מבשרת ציון
(צילום: צחי קיבנשטיין)
המתחם, המשתרע על שטח של כ-52 דונם, כולל 224 יחידות דיור ישנות בשטח של כ-65 מ"ר. עד אוקטובר 2017 שימשו מרבית המבנים כמרכז קליטת עולים. מריאליטי נמסר כי פונו פולשים מוכרזים במתחם, כ-70 בעת הרכישה, בשיתוף פעולה עם משרד הקליטה ותוך דאגה למציאת פתרונות דיור ותעסוקה למפונים.
דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי, מסר: "בתקופה של שנתיים פיתחה הקרן את המתחם שהיה מוזנח מאוד ולא היה בניצול נכון של הקרקע, זאת על בסיס עקרונות תכנון מודרניים ותוך ראייה כוללת ובהתחשבות בצרכי הסביבה והיישוב והצליחה להביא אותו למצבו הנוכחי. הפרויקט מביא לידי ביטוי הלכה למעשה את תפיסת הקרן –רכישת נכסים שאינם בשימוש המיטבי והשפעה על סביבת הנכסים שהיא מפתחת".