אופטימיות זהירה בקרב הצרכנים בנוגע למצב הכלכלי בארץ: במחצית הראשונה של חודש אוגוסט, החודש השישי במשבר הקורונה, עלה מדד אמון הצרכנים, המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה. נראה שהצרכנים לא מתחשבים הפעם באפשרות של סגר נוסף ובהתפרצות חזויה של מגפת שפעת לקראת החורף.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מנתונים שפרסמה היום (ד') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) מתברר כי במחצית הראשונה של חודש אוגוסט, המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי בשנה הקרובה עלה ל-29- לעומת 45- במחצית השנייה של חודש יולי ו-40- במחצית הראשונה של חודש יולי. מדובר בעלייה משמעותית יותר מאשר העלייה באמון הכללי של ציבור הצרכנים במשק. מדד זה עלה רק מ-32- במחצית השנייה של חודש יולי ל-27- במחצית הראשונה של חודש אוגוסט.
1 צפייה בגלריה
אנשים קונים בסופרמרקט
אנשים קונים בסופרמרקט
אנשים קונים בסופרמרקט
(צילום: דנה קופל)
אחת האחראיות על הסקר אמרה ל-ynet כי ניכר שיפור מסוים, אך אין מדובר בשיפור מובהק "ויש להיזהר עם הנתונים, כי ההפרש קטן עדיין".
במחצית הראשונה של חודש אוגוסט המאזן המתייחס לשינוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על 9-, לאחר שבמחצית השנייה של חודש יולי עמד על 12-. המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לבצע רכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עומד במחצית הראשונה של אוגוסט על 39-, לאחר שעמד במחצית השנייה של חודש יולי על 46-.
המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד כעת על 30- והוא גדל לאחר שבמחצית השנייה של יולי הוא עמד על 26- ובמחצית הראשונה של יולי הוא עמד עדיין על 21-. המשמעות: עלייה בכ-50% לרעהבמצב הכלכלי של משקי הבית בישראל בשנה האחרונה.
מדד אמון הצרכנים תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, כך הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב האזרחים. ככך שערל המדד קרוב יותר לגבול התחתון, כך הוא מעיד על פסימיות רבה יותר. לפיכך, אמון הצרכנים בישראל עודנו פסימי למדי, אם כי חל שיפור מסוים בחודש אוגוסט לעומת חודש יולי.