חברת דואר ישראל מעניקה תמריצים כספיים לעובדים שישכנעו לקוחות לפרוס חשבונות לתשלומים, מהם היא גוזרת עמלות גבוהות. כך עולה ממצגת שנשלחה לעובדים והגיעה לידי כלכליסט.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
תוכנית התמרוץ, שנערכת במשך כל השבוע הנוכחי, זכתה לשם "ספרינט פורסים ומנצחים". על פי התוכנית, "שני מנהלי האזורים שיעברו את היעד באחוזים באופן המשמעותי ביותר יקבלו 400 שקל כל אחד". העובדים נדרשים בכל חודש להמיר לפחות 40% מהעסקאות המבוצעות לפריסה בתשלומים.
1 צפייה בגלריה
1
1
דואר ישראל
עוד על פי התוכנית, שלושה מנהלי אשכולות יקבלו 300 שקל כל אחד; ארבעה מנהלי יחידות יקבלו 200 שקל כל אחד, וחמש סוכנויות יקבלו 100 שקל כל אחת - כאשר ביחס לכולם תנאי למענק הוא מינימום של 5% תוספת לפעילות ההמרה השגרתית שלהם.

החברה מאיצה את מהלך

בתחילת החודש נחשפו בכלכליסט תכתובות פנימיות בדואר מהן עולה כי ההנהלה מנחה את פקידיה לשכנע לקוחות לשלם בקרדיט עם ריבית גבוהה, אך עד לאותה עת לא זכו הפקידים לתמריצים. למרות הביקורת הרחבה שנשמעה כנגד הדואר על חוסר השקיפות מול הלקוח והפגיעה באוכלוסיות מוחלשות, החברה מאיצה את המהלך, וגוזרת קופון על חשבון הציבור.
בתכתובות נכתב בין היתר: "פריסה לתשלומים מניבה לנו רווחים יפים. נא ודאו שכל הנציגים מציעים את השירות"; "הנהלת החטיבה ובנק הדואר שמים דגש ענק בנושא ולא סתם - מדובר על הרבה מאוד כסף שאפשר וחובה עלינו להביא. שנית, יש לעשות כל מאמץ מכירתי. לקוחות כבר מגיעים אלינו רוצים לשלם, מה שנשאר להציע במקצועיות רבה את השירות וגם לשכנע. חייבים להעלות את אחוזי ההמרה".
לקוחות שמעוניינים לשלם כיום חשבונות בבנק הדואר לא יכולים לשלם את רובם בכרטיס אשראי, אלא בעסקת תשלומים נושאת ריבית של כ-10%, בשלושה עד 36 תשלומים. אם אינם מעוניינים בכך, מחויבים הלקוחות לשלם במזומן או בצ'ק. מי שמחליט האם לאפשר תשלום אחד או יותר הם הלקוחות העסקיים של הדואר, כמו חברת חשמל ומשרד התחבורה, כאשר הנפגעים הם אוכלוסיות שמרבות להשתמש בבנק הדואר, כמו קשישים, חרדים וערבים. הפריסה לתשלומים מתבצעת על ידי חברות הסליקה גמא וסילבר ווי.
חברת דואר ישראל סירבה להגיב לדברים.