ירידה של עשרות אחוזים במספר המבקרים בקניונים הובילה את הקמעונאים לדרוש מהמדינה הקלות, בטרם יקרסו עסקים. בדיון חירום שקיים היום (א') איגוד לשכת המסחר, הזהיר גבי רוטר, בעל השליטה בקסטרו, שעסקים יתקשו להמשיך להתקיים במצב הנוכחי.
לדבריו, "בתעשיית האופנה פגועים כתוצאה מירידה במספר המבקרים בקניונים. לא נוכל לעמוד בירידות כה חדות בתנועת לקוחות וצריך לחשוב איך עושים פיצוי מהיר כדי להחזיק את התשתית הקיימת".
3 צפייה בגלריה
קניון גבעתיים
קניון גבעתיים
קניון גבעתיים, שפונה זמנית בחודש האחרון בעקבות חשד לחולה קורונה
(צילום: שאול גולן)
רוטר הוסיף כי "אנחנו רוצים לשמר ולא לפטר עובדים. אם רוצים להחזיק תשתית צריך שהמדינה תודיע על פטור ממיסים לעובדים, שתדאג לתשלום לעובדים שנכנסו לבידוד ותתייחס לזה כמו למילואים ותשלם להם שכר. כך הפעילות בקניונים ושכר הדירה הופכים ללא רלוונטיים להרבה חברות. מבצעים לא יעזרו כי אין לקוחות". רוטר התייחס לאפליה בהזמנות מחו"ל: "חייבים להפסיק מיידית את האפליה. אם נותנים פטור, אז שיתנו גם לנו. המצב הזה יביא למיתון".
3 צפייה בגלריה
גבי רוטר
גבי רוטר
גבי רוטר, בעל השליטה בקסטרו
(צילום: דודי חסון)
רמי שביט, בעלים ומנכ"ל המשביר לצרכן, אמר כי "אירוע הקורונה הוא מגה אירוע, איש מאיתנו לא יודע לאמוד אותו. אם יש אויב ניתן להילחם, אך מדובר באויב שלא רואים אותו. אין מקום להתלהם, אנו חייבים לשים את נושא הקמעונאות על השולחן ושיבינו שיש בעיה. 70% מהביזנס של הקניונים הוא טקסטיל, ואם לא יהיו קניונים אז 40 אלף משפחות של עובדים יוותרו ללא פרנסה".
3 צפייה בגלריה
1
1
רמי שביט, הבעלים ומנכ"ל המשביר לצרכן
שביט הוסיף כי "אי אפשר להעביר את האחריות אלינו, למדנו לאורך השנים כי במשברים שונים הממשלה והעיריות נעלמות".