וול סטריט רשמה היום (שני) יום ירוק ושיאים חדשים, על רקע אופטימיות בנוגע לתוכנית התמריצים של הנשיא ביידן. נאסד"ק עלה ב-1%, דאו ג'ונס ב-0.8%, ומדד S&P500 התחזק ב-0.7%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מחיר הנפט מסוג ברנט עלה היום ב-2.1% ל-60.6 דולר לחבית - הרמה הגבוהה ביותר מאז 24 בינואר 2020. מחיר הנפט מסוג WTI עלה ב-2% ל-58 דולר לחבית, הרמה הגבוהה ביותר מאז 21 בינואר 2020. ברקע: דבריו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, כי לא יסיר באופן מיידי את הסנקציות מעל איראן, ואופטימיות לגבי ההתאוששות הכלכלית על רקע תוכנית החילוץ האמריקנית.
2 צפייה בגלריה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
וול סטריט
(צילום: AFP)
הזהב רשם גם הוא עלייה של 1.2% (21 דולר) לשווי של 1,831.90 דולר לאונקיה. ברקע, הדולר נחלש כשבשוק מצפים להתקדמות בהשקת חבילת סיוע ממשלתית בגובה 1.9 טריליון דולר למשק האמריקני.
שרת האוצר האמריקנית ג'נט ילן, אמרה אתמול כי ארה"ב יכולה להתקרב ואף להגיע לתעסוקה מלאה ב-2022, אם תאושר חבילת החילוץ החדשה שמוביל הנשיא ביידן, בסכום של 1.9 טריליון דולר. "אין לחלוטין שום סיבה שניאלץ לעבור התאוששות איטית. הציפייה שלי היא שאם החבילה הזו תעבור, נוכל לחזור לתעסוקה מלאה בשנה הבאה", אמרה ילן, בצל נתוני האבטלה האחרונים שפורסמו בשבוע שעבר - שיעור האבטלה בינואר עמד על 6.3%.
ילן דחתה את הטענות שהופנו כלפי התוכנית וציינה כי הסיכון המדובר לאינפלציה הוא קטן בהשוואה לנזק הכלכלי שייגרם ללא תמיכה מספקת מצד הממשל לכלכלה האמריקנית. "לארה"ב יש כלים להתמודד עם הסיכונים של האינפלציה", אמרה ילן.
2 צפייה בגלריה
שרת האוצר האמריקנית, ג'נט ילן
שרת האוצר האמריקנית, ג'נט ילן
שרת האוצר האמריקנית, ג'נט ילן
(צילום: AP)
בתוך כך, מניות הקריפטו זינקו היום בעקבות העלייה החדה בשווי הביטקוין: הקרן המחקה grayscale bitcoin trust קפצה ב-14%, חברת ההשקעות מיקרוסטרטג'י זינקה ב-16%, בנק ההשקעות האלטרנטיביות סילברגייט קאפיטל עלה ב-8%. חברות 'הכריה' רושמות עליות חדות יותר: ביט דיגיטל נסקה ב-19%, מרת'ון פטנט המריאה ב-28%, ריוט בלוקצ'יין ב-27%.
נעילה חיובית נרשמה היום גם בבורסות אירופה: מדד פוטסי הבריטי עלה ב-0.4% כמו גם קאק הצרפתי. דאקס הגרמני ננעל ביציבות. חברת השבבים Dialog Semiconductor זינקה בפרנקפורט ב-16.3% אחרי שענקית השבבים היפנית Renesas Electronics Corp הודיעה כי תרכוש אותה תמורת 5.9 מיליארד דולר.
בנעילה באסיה: ניקיי עלה ב-2.1%, האנג סנג עלה ב-0.1%, שנגחאי התחזק ב-1%, קוספי ירד ב-0.9%; קיה נפלה ב-15% ויונדאי איבדה 6.2%, שתיהן בסיאול, לאחר שהכחישו את קיום המגעים עם אפל (ראו עדכון מוקדם)